Alla inlägg den 10 januari 2021

Av carina - 10 januari 2021 14:30

 

 

2021 

   1:a januari, på något vis kändes det rätt och bra att släppa iväg nyårslyktorna den första dagen på det nya året. Det var klart, vindstilla och tyst ute vid stugan så när vi tände och släppte iväg lyktorna sa vi inte många ord till varandra utan stannade upp i stunden och såg på när de vackert seglade iväg uppåt och bort.

 

 

Ett väldigt bra sätt att börja det nya året på om du frågar mig och frågar du min sambo så håller han med om det. Vi blickar framåt.

 

Jag har tidigare i bloggen skrivit om att han har en cancer sjukdom, att få en diagnos som kan betyda det värsta har verkligen fått oss att ta hand om oss och vårt liv att våga leva livet fullt ut har fått en helt annan betydelse än innan.

 

 

Trots allt så är vårt jordeliv kort om man ser på hur långt tillbaka vi kan läsa i historieböckerna, lite krasst kanske, men vad jag menar är att ingen av oss vet när det är dags att gå över, så lev ditt liv fullt ut och gör dig lycklig.

 

Jag lyssnade på Kristin Kaspersen som intervjuades på tv 4 nyhetsmorgon idag. Hon pratade bland annat sin nya bok: Vägen till att leda mig själv - via stigar, berg och snår.

 

" I den här boken utforskar hon det spännande sambandet mellan tanke och kropp, och hur vi genom att leda oss själva kan bli bättre på att ta ansvar i allt som händer, på jobbet, i relationer, ja, i hela livet. Kristin berättar på ett personligt sätt om hur hon hade självförtroende, men saknade självkänsla. Och hur hon byggde upp självkänslan och förändrade sitt liv. ”Jag börjar, det börjar med mig, och jag tar fullt ansvar för det.”

 

”Mitt liv är mitt ansvar. Det här är tankar, verktyg och kunskap som hjälpt mig. Kanske väcker jag nyfikenhet hos dig om vad du vill göra för att må ännu bättre.” – Kristin Kaspersen

 

En bok som jag kommer att köpa.

 

 

 

 

Vintermånad i Kiruna
 

En bild som jag tog på en promenad, en dag under årets första vecka, får avrunda mitt första inlägg 2021.

 

 

 

 

Prova att se vad som händer om

du vågar släppa och känna tillit

Lita på dig


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards