Direktlänk till inlägg 1 april 2023

Allt är en första gång ♡

Av carina - 1 april 2023 07:50

Första gången utan dig gör ont.

Först morgonkaffet i stugan utan dig, varje gång jag gör något som blir första gången utan dig gör ont. 


Jag har gått igenom sorg när mina föräldrar gick bort tätt efter varandra och alldeles för tidigt men det går inte att förbereda eller rusta sig mot den smärta som sorgen skapar. Det behövs bara att jag för ett kort ögonblick vill berätta något åt dig för att förstå att det går inte, du är borta för alltid även om jag bär med mig din energi och kärlek så är du fysiskt borta. 


Vi hade roligt tillsammans, vi kunde vara sårbara inför varandra och vår kärlek växte sig bara starkare av påfrestningar. Vi hade andra planer än det här.


Jag pratar med dig varje dag om mina tankar och vardagliga ting. Jag har fått tag på en toppen lägenhet och jag kände så tydligt att du var med mig när jag tittade på den och du hade trivts så bra där, det finns ett förråd med bänkar och ett eluttag. Jag kan se hur du hade stått där inne och skruvat och micklat med ditt. Det var inte så här det skulle bli.


Jag har börjat se hur mitt liv ska bli och även om jag gråter och faller så vet jag att jag har styrkan för att gå framåt även om det är mycket att ta i och ordna upp innan jag är i fas med mitt liv.


I stillheten

finner jag svar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards