Alla inlägg under november 2017

Av carina - 6 november 2017 07:37

Idag börjar något nytt.

 

Morgonkaffe till nyhetsmorgon


Idag börjar något nytt, spännande och samtidigt pirrigt. Jag slutade mitt arbete som uska och handledare efter en bilolycka 2003. Jag har arbetat med administration, handel, säkerhetskontroll/säkerhetsvakt på 50 % efter denna bilolycka som förändrade min vardag. 


En dag i våras när mitt blodtryck gick ner till 70/60 och jag kollapsade i stugan så kom jag till ett avgörande beslut, ett beslut som var nödvändigt för min överlevnad. Jag hade kört slut på mig själv under 2-3 års tid efter att ha varit låst i mig själv och i mitt hem. Jag opererades för spinalstenos och mitt i rehabiliteringen så kollapsar mitt fotvalv. Två stora operationer inom loppet av 6 månader.


Så från i våras har det handlat om att hitta tillbaka till min styrka och mitt egetvärde. Resan har inte varit lätt och jag jobbar fortfarande på att känna mig betydelsefull. Som jag tidigare har skrivit om så har jag tagit hjälp av en kurs i Meditation och mindfulness, det bästa jag gjort på länge. Det är verkligen stort att hitta tillbaka till mig själv och till mina egna värderingar. För du blir så sårbar och ett lätt "byte" för de som behöver någon att trycka ner för att växa själv.


Idag kan Kiruna Kommun bli min arbetsgivare igen efter 14 år men inte inom vård och omsorg, i varje fall inte inom omvårdnad. Spännande, intressant och små läbbigt går jag nu in i detta projekt.


Sluta aldrig tro på dig själv även när du tvivlar som mest. 






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards