Direktlänk till inlägg 30 oktober 2022

Godmorgon Vintertid

Av carina - 30 oktober 2022 07:30

Vintertid 

  Dygnets timmar är alltid 24 oavsett om vi vrider klockan framåt en timme eller bakåt en timme. 



När jag vaknade i morse var visarna på klockan ca 07:00 och jag tänkte att det var en helt ok tid att kliva upp på en ledig dag. Jag tände ljusen på köksbordet för att starta upp dagen med en kopp kaffe i tysthet och stillhet, något som jag uppskattar högt. När jag sedan hämtade mobilen för att scrolla lite i de sociala flödena då ser jag att klockan inte var strax efter sju utan strax efter sex. Jag hade helt glömt bort att ställa tillbaka tiden även om jag visste att det skulle göras. Så nu har vi gått tillbaka till det tidsflödet som känns bäst för mig. Normaltid vill jag hellre kalla det för än Vintertid.



Budskap för dagen;

Jag brukar dra budskapskort på söndagsmorgon och denna morgon valde jag två kortlekar.

Ljusväktare och Budbäraren

 


~Guanyin

Omvårdnad och medkänsla. Välj att vara i kärlek. Gör det som är rätt för alla inblandade. Erbjud din hjälp. 


Guanyin är nådens, barmhärtighetens och kärlekens gudinna. Hon låter sig inte begränsas av religionen utan får det att värmas i hjärtat på alla som åkallar henne. Hon är starkt förknippad med healingenergin (speciellt inom reiki) och hon uppmuntrar oss att handskas varsamt och omsorgsfullt med oss själva och andra samt att ha ett förlåtande sinnelag. Medkänsla handlar om att inse att vi alla har en själ så att vi kan förstå att andra människor är sprungna ur samma källa som vi själva.



~Genombrott

När din villighet samspelar med universums starka stöttande kärlek, får du genombrott i ditt energiflöde.


Villigheten är att ge dig hän till en helares energis stöd och kraft. När du är medveten om dig själv i ett sammanhang och syfte, kan dina personliga upplevelser spiritualiseras i händerna på den helande kraften. Just i detta bryter den gamla instängda energin sitt lågt vibrerande krafttag om dig. Då kan ett genombrott hända. När din villighet samspelar med universums starka stöttande kärlek, får du genombrott i ditt energiflöde.




 

Jag kommer närmare och närmare till dit jag är på väg. 

 



När jag känner av energier som är svåra att förstå och hantera då går jag undan och landar i mig själv för att reda ut vad och vilka känslor är mina och vilka tar jag in från andra. Utifrån det kan jag möta situationen på ett bättre sätt än innan jag hade lärt mig och förstått vem jag är. Jag är en energiarbetare som jobbar endast i ljuset.


När du får healing då startas det upp en enorm energirensning med kraftiga flöden som du ska möta och släppa. Den helande kraften håller i sig under en vecka och sedan är det ditt jobb att möta dina energiblockeringar. Ibland kan en behandling behövas upprepas en gång till eller någon gång till. Att våga möta sina hinder kan upplevas tufft och obehagligt när blockeringar släpper taget inom dig för att ge plats åt fria läkande flöden.


Jag verkar endast på min fritid, en hobbyverksamhet som får mig att må gott och jag känner mig alltid så glad när jag jobbar i ljuset.


Det är aldrig tungt att bära kunskap.


I somras diplomerade jag mig inom Reiki 1 & 2 och nu har jag börjat kika på en kurs Healingmassage som kräver Reiki 1 för att få delta. Verkar så roligt och intressant. En behandlingsform som är mycket lugn och passar för djup avslappning och är ett fantastiskt komplement till healingbehandlingen. Verkar roligt och något som jag vill lära mig mer av.


Jag är diplomerad Intuitivt Medium och Healingterapeut. Samt att jag har kursintyg i Änglakommunikation, för att hitta mitt unika sätt att kommunicera och arbeta med änglarna.


 

Jag kommer närmare och närmare till dit jag är på väg.




 



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 november 2022 10:24

Jag har också gått en del kurser under åren bla hos Terry Evens och Solvone. Dessutom byggt healingtrummor och lärt mig spådomar av en gammal spåkvinna. Jag har också bra kontakt med småfolket och kan läsa auror. Nu har jag lagt mina förmågor åt sidan ett tag och vet inte varför det blivit så. Det här med sommar och vintertid tycker jag känns ganska onödigt

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

carina

6 november 2022 10:32

Visst är det en fantastisk värld som öppnar sig när man öppnar dörren och tar in energin från andevärlden.

Tänk om det var vi som bestämde.... då hade vi valt bort detta med sommar/vintertid .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards