Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av carina - 6 oktober 2022 18:54

Naturen gör sig redo för vintervila och marken bäddas in av nedfallna löv.


Jag tänker på hur sommaren har varit och får landa i att vi har haft några riktigt varma dagar, vi har haft dagar med kraftigt åskväder med dunder och brak med nedslagna blixtrar, många regniga dagar och mycket mygg, ovanligt mycket mygg. Sommaren 2022 har gått över till höst som nu håller på att gå över till vinter här uppe i Kiruna.


Kurravaara

 

En sommar som inte har varit lik någon annan sommar, jag har varit så gott som hela semestern i den byn som jag har vuxit upp i, där jag har mina rötter och sprungit barfota sedan barnsben. En fin by efter Torneälven.




Vaxholm

 

Jag gjorde dock en resa till Stockholm och tillbringade fem dagar i skärgården. En välbehövlig resa där jag fick möjlighet att koppla bort tankar och bara vara. Några dagar i riktigt fint sommarväder i Sverige, sol och bad, god mat tillsammans i det bästa sällskap man kan få.




Puoltsa

 

En augustidag vid Kalixälven. Höstluften här uppe är svår att beskriva i ord utan den måste egentligen upplevas.Klar, frisk och stilla får räcka i ord och färgerna är magiska här uppe under höstmånaderna.




Fullmåne

 

Det är fullmåne på söndag och det är mest troligt den sista fullmånen innan snön har lagt sig här uppe i norr. Fullmånens energie är stark och påverkar människor, djur och natur. Jag väljer att meditera och ge mig själv av den läkande och stärkande helande kraften. Jag släpper det som inte längre gagnar mig och sätter upp nya mål och önskningar.



~Våga hoppa~

Det är en gynnsam tid för dig att våga hoppa.

Även om du beger dig ut på okänt vatten och 

inte riktigt ser vart det bär av för dig

så kasta dig ut ändå. Livet berikas av nya erfarenheter.

ur;

- Naturens språk: Energikällan



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards