Alla inlägg under november 2019

Av carina - 20 november 2019 10:00

Jag börjar med att presentera mitt tredje barnbarn, söta fina Julia, hon föddes i oktobermånad och har hunnit bli hela en månad gammal.  

Flisan visade direkt ett stort intresse för Julia,tassade runt henne och kikade försiktigt och nyfiket på henne.



Ett bra första möte mellan katt och baby ~ älskade barnbarn ~ ett nytt litet liv att älska

  





Blodtrycket vill jag också återgå till, skrev i tidigare inlägg att jag hade fått det under kontroll med rödbetsjuice och att ta medicinen på kvällen. Jag har återgått till att ta blodtrycksmedicinen på morgonen och dricker rödbetsjuice mest för att det är hälsosamt i det stora hela för mitt blodtryck återgick till att vara svajigt.  Nu i skrivande stund har jag fått en dygnsmätare på mig för det sist mätta blodtrycket låg på 151/103 och det är för högt med tanke på att jag äter medicin mot högt blodtryck. Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare om att ta på kvällen för det jag upplevde efter ca 10 dagar var att jag fick svårt att somna in, låg mest och lyssnade till mina hjärtslag, småstressigt med andra ord. Sedan om det beror på att trycket är förhöjt eller på att jag bytte till att ta medicinen på kvällen låter jag vara osagt.



Loppisfynd

  att se de små sakerna och ta vara på det enkla tillfällena i vardagen betyder mycket för välmåendet.Jag var på loppis i lördags och fyndade ett litet rött engelskt fat som blir ett fint kakfat och två små askfat i glas från 60-70 talet, de kommer inte att brukas som askfat utan kanske som tesil/påse fat. Jag har en förkärlek till loppisar och brukar ofta hitta något att ta hem, mitt hem är en blandning av nytt och gammalt med en personlig prägel.




Vi går mot första advent som rubriken talar om och detta år går mot sitt slut. Vi har blivit varse om att livet pågår här och nu, på grund av sjukdom vilket jag kan skriva om vid ett annat tillfälle, inte nu. Men tanken slår mig att man måste bli lite omruskad för att stanna upp och bara vara i stunden. Vi spontan bokade en weekend resa ner till Stockholm nu till helgen och jag ser mycket framemot att få strosa i Gamla stan och framförallt få uppleva den stora julmarknaden där som startar upp nu på lördag. Äta hotellfrukost och bara koppla av.





 

Avrundar med ett foto på vår gruva - en gruvbrytning som river och flyttar en hel stad och det med blandade känslor.




När du kommit längst upp på stegen

tänk då på att många hållit i den.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards