Alla inlägg under maj 2020

Av carina - 29 maj 2020 10:09

En sommar, inte den samma som tidigare 

Idag vet vi hur corona har förändrat oss och vår vardag så jag låter den bara komma och möter den på bästa sätt. 




Sommaren 2020 vill jag ska vara varm och skön, vilket vi behöver nu efter en lång vinter med mycket snö upp till 4 meter och som la sig redan den 28 september. Vi har haft 8 månader med snö i Kiruna och det känns. Jag började längta efter barmark redan i mars.


 

 

Trädgårdsterapi

 

 

Krokusar som inger en känsla av sommar


Mina krokusar kom upp i år också men pärlhyacinterna kom inte upp i år, de blev nog mat för gnagare eller något annat djur. En vinbärsbuske har renarna ätit upp men hoppas att den tar sig ändå.




Jag har sått sallad, morötter, ringblommor, krasse och jättevallmo i pallkragarna och med en växtduk över så kommer de att gro när vi får tillräckligt varmt väder. Jag har också planterat ner mina plantor i växthuset och det är en fröjd att gå in dit på morgonen, andas in doften av tomatplantorna, timjan och lavendel som alla tre har en underbar doft. Paprikan, gurkan och persiljan har ingen doft på samma vis men är en fröjd för ögat. När jag sedan vattnar och påtår i jorden får händerna en skön känsla. Alla mina sinnen tillgodoses när hörseln får njuta av fåglarnas kvitter utanför och tar en smakbit av myntan. Detta om något är terapi för själen. 


Mitt växthus

 

 

  

Inte särskilt stort men kärt.



 

 

~ Vilsam, vacker och kravlös

Komma ner i varv och fylla på med energi ~



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards