Direktlänk till inlägg 24 juli 2022

Semestern börjar nu.

Av carina - 24 juli 2022 10:36


Morgonpromenad i Kurravaara

 

Jag försöker ta en promenad varje dag och helst på förmiddagen då allt är tyst och stilla ute. Idag gick jag in efter en väg och följde sedan en stig ner till älven. Jag stannade till vid min båtkur och satte mig ner vid båten, grått men vackert ändå och några fiskar hoppade så det bildades ringar på olika platser på vattenytan inne i viken. På andra sidan såg jag hur sjöfåglarna simmade i en lång rad och lämnade vita linjer efter sig på vattnet, en häftig syn. Det är vid mina ensamma promenader och stunder som jag samlar energi, sorterar mina tankar och landar i min egen trygghet om vem jag är och vad jag vill.


Nu har jag fyra lediga veckor framför mig och jag har ingenting inplanerat men funderar fram och tillbaka på om och vad jag ska hitta på, åka iväg på en kortare tripp för att se och få bada i havet som alltid lockar mig, göra dagsturer i vårt närområde eller......


Jag vet inte och låter det stanna vid det men tänker ge mig själv tid och göra det som ger mig energi. Jag brukar ge healing och reiki behandlingar, att få arbeta och vara i de energierna ger mig så mycket och jag är väldigt tacksam över att få överföra den gudomliga läkande energin till någon annan.


Något annat som ger mig energi och glädje är att stoppa mina händer i jorden och ta vara på det som växer ute på gården och inne i växthuset. 

 

Igår kokade jag rabarbersaft med smak av citron som smakade riktigt gott.  



Sommarblommor en ögonfröjd.

   




Foto från bastubron i fredags kväll.

  

Min semester började i stugan i Kurravaara och här blir jag nog större delen av dessa fyra veckor.




Värdelöshetskänslor är destruktionens yttersta vapen

~Budbäraren



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 juli 2022 10:59

Precis som du finner jag stor glädje i att gräva i marken och odla växter och blommor. Ingen glädje finner jag i att hålla på med ved eller köra bil (som för det mesta är trasig) Någon ekonomi för att åka någonstans har jag tyvärr inte längre. Tur att jag bor på landet nära en sjö i alla fall. Det kunde vara värre.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

carina

27 juli 2022 11:54

Ja så sant ♡ det kunde vara värre och härligt med närhet till en sjö

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards