Alla inlägg under maj 2016

Av carina - 16 maj 2016 17:50

Min balkong är min oas, dit kommer jag själv utan hjälp.


Det är nu femte veckan som jag inte kan komma utanför ytterdörren utan hjälp och erkänner att det är påfrestande att vara beroende av andra men detta är bara en tidsbegränsad hjälplöshet. Jag vet att jag kommer att kunna stå på båda mina fötter igen och gå vart jag vill.


Men för stunden roar jag mig med det jag kan, läsning och handarbete är givande och stimulerande. 


   Jag har nu börjat få ihop ett flertal stora mormorsrutor som jag ska sy ihop till en pläd, en pläd som alltid kommer att påminna mig om tiden då jag fick foten helt omöblerad. Om smärtan och om förväntan.



 

Idag läste jag ut boken: Konsten att höra hjärtslag, en bok jag varmt rekommenderar. En bok om den största och renaste kärleken mellan den blinda pojken och flickan med klumpfötterna. Hur de vävs samman och blir till ett som sedan skiljs åt. En spännande och fascinerande läsning, en bok du inte vill lägga undan innan du nått berättelsens slut.


Jag har även läst boken: Öppnas i händelsen av min död, jag rekommenderar även denna bok som handlar om en hustru som hittar ett brev som hennes man har skrivit och lagt på vinden. Det står på brevet att det ska öppnas efter hans död, vilket hon inte gör. Efter en händelse blir hon tveksam över mannans ärlighet och öppnar brevet, det hon läser vänder upp och ner på hennes värld och inget blir det samma längre.


Lite boktips så här på måndag eftermiddag och nu tacksamhet över veckan som gått.

enligt http://provtyckningar.blogspot.se/


¤ Jag är tacksam att mina tre operationssnitt läker som de ska.

¤ Jag är tacksam över att jag har haft så trevliga besök av vänner denna vecka.

¤ Jag är tacksam så tacksam att jag har kommit till ett beslut som sedan får visa vart det leder mig.

¤ På fredag kväll åt vi ute på restaurang och jag känner tacksamhet för kocken som lagade ihop en toppen middag.

¤ Tacksam är kanske fel ord men jag är så glad i min sambo som finns i mitt liv, vad hade jag gjort utan dig min vän.


Endast den människa som älskar och älskas villkorslöst behåller sin skönhet hela livet.


Av carina - 3 maj 2016 15:53



Ett varmt och soligt Stockholm

 

   

Längtan

Längtan kan se så olika ut beroende på var vi befinner oss i livet.

Den kan vara stor och den kan vara liten, i mitt fall är den liten och utan större krav.

Jag längtar till när jag kan stå på mina båda ben men mest av allt till när jag får stoppa ner mina fötter i ett fotbad med doft av lavendel. 

Jag längtar efter en doft av lavendel.

 


Förändring

Att våga möta en förändring kan vara svårt.

Att stänga en känd dörr krävs mod men att öppna en okänd dörr kräver ändå större mod.

Jag har en förändring framför mig.



Drömma

Att ha en dröm är lycka

att våga följa sin dröm är stort

att leva sin dröm är större.

Jag fångar min dröm i vinden.

 

 

Längtan, förändring och en dröm är vägen till glädje.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards