Alla inlägg under december 2016

Av carina - 22 december 2016 21:29

Vi är i juletider 2016 

 


Det går med raska steg mot slutet av 2016 men innan det så skall vi få njuta av julen och allt vad den innebär. Jag tycker verkligen att julen är en fin och trevlig helg... Ja, jag gillar julen ! Det är nästan som om man måste dölja det för vem gillar julen ? Den är ju bara till för småbarn....


Jag har fått bakat och lagat mycket glutenfritt den sista tiden och det är inte helt lätt att baka med glutenfritt mjöl, det smakar helt ok men är så himla besvärligt att baka ut om man gör till exempel brödkakor, svåra att kavla ut.....


och kanelbullarna såg ut som filbullar men som tur så smakar de kanelbullar.

 


småkakorna var väldigt enkla och samtidigt riktigt goda.

'  


Pepparkakor med ädelost, det är gott men pepparkakor med mjölk är barnsligt gott !

  Glutenfritt  och icke glutenfritt.




Min dotter bor tillfälligt hemma hos oss för att hon har flyttat hem igen till Kiruna från Luleå, jag erkänner att jag tycker att det är riktigt trevligt och mysigt att få rå om henne. Men ser framemot att få sitta vid hennes köksbord med en kopp kaffe i februari då hon får tillträde till den nya lägenheten.


Hon byggde ihop årets pepparkakshus.

 

Helt OK !



Jag kan inte ta in julblommor eller riktig julgran på grund av allergier och därför gör jag min egen julgrupp och har plastgran.


Årets julgrupp.

 

Helt OK !



En helt vanlig eftermiddag när vi gör julgodis 


 

Det är lätt att gilla julen ~ julmusik kanal mix megapol




Men framför allt när det finns egen tid på söndagsmorgonen med en kopp kaffe och en lussebulle, tända adventsljuset och bara få vara, tyst och stilla. Då njuter jag.

     






 

Jag önskar er alla en riktigt God Jul !



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards