Direktlänk till inlägg 5 mars 2022

Att äga sitt liv

Av carina - 5 mars 2022 07:47

Jag sitter vid köksbordet i stugan, en tidig lördag morgon och funderar på ordvalet: Att äga sitt liv. Hur kommer vi dit ? Vi möter prövningar som sjukdom, arbetslöshet, sorg och död, en hop av olika påfrestningar. Det är ju så att när vi väl har tagit oss igenom det svåra då kan vi säga: Jag klarade av det, men lätt är det inte. Hur gör vi då för att hålla ihop oss under tiden. Jag vill säga att det viktigaste är att tala väl om sig själv, ge sig själv bra och positiva tankar.


Tänker på Lasse Åberg som står med armarna rakt ut och säger: Jag kan flyga, i filmen Sällskapsresan, för att möta och mota bort sin flygrädsla. Hjärnan kan inte skilja på en verklig händelse och på en tanke. Det du tänker upplever din hjärna som en faktisk händelse 


Säg inte att allt är ok om någon frågar om det inte är ok ♡


Jag har mött påfrestningar, motgångar, sjukdom och död. Jag får höra att jag är stark som har tagit mig igenom svårigheter men Nej ! jag är inte stark eller starkare än någon annan. Jag har däremot lärt mig att stanna upp, tala för mig och be om hjälp där jag behöver hjälp.


Jag vaknade kl 5:00 och det är onödigt tidigt en lördag morgon men det var lika att kliva upp, göra eld i kaminen, brygga kaffe och mata katten. Det ser ur att bli en hyfsat bra sag med endast någon minusgrad, fast det har visat på snö idag så vi får se hur vädret blir under dagen.


 


Några rader om livet i stort och om vädret i smått ♡

 
 
Catharina

Catharina

25 mars 2022 11:52

Jag älskar också att odla.
Välkommen till Bokprinsessan.Kram Catharina

http://bokprinsessan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards