Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

Förkyld !!

Av carina - 21 februari 2021 09:19

Tänk vad en förkylning kan vara skrämmande.


Om någon hade sagt  till mig för ett och ett halvt år sedan att; Det kommer en tid då en förkylning känns skrämmande, att det kan handla om liv eller död så hade jag verkligen tänkt; Nej det tror jag inte kommer att hända.


Jag känner av lite hosta och nästäppa nu och tanken på att bli ordentligt sjuk finns så klart. tänker på mitt blodtryck som är svårinställt och på att jag har lätt för att få luftvägsinflammation och besvärlig hosta vid förkylningar på grund av astman. Tänk om..... tankar som kommer till mig.


Jag började  morgonen med en mugg havredryck med superkryddor - gurkmeja, ingefära och chili som jag värmde upp och vispade runt i hela tiden till ett fluffigt skum. En god varm dryck med kryddor som stärker immunförsvaret. 


Att vila till sig krafterna.


Jag tänker att denna pandemi har, hur knasigt det än låter fått människan att tillåta sig att stanna upp. Jag väljer nu att ta upp det som ändå är positivt med att vi inte kan eller får resa världen runt och att många har fått tid till att utveckla sina egna innersta drömmar, tagit tag i den där renoveringen hemma som det inte fanns riktigt med tid till. Du förstår nog vad jag menar, att självförverkliga sig, att tillåta sig att vila när orken inte finns där.


Men så fruktansvärt skrämmande den är: En liten förkylning och du hamnar i tankar som kretsar kring liv eller död, tankar som jag tänker bort men.... ibland så kilar en liten oros tanke in.



Idag är det söndag och en massa repriser på tv som jag kommer att titta på och läsa senaste numret av Nära som kom i veckan. Dricka mycket vatten och bara ta hand om mig på bästa sätt vilket jag nog mest troligt inte hade gjort för ett och ett halvt år sedan, då hade jag mest troligt tagit en Alvedon och kört på. 



 


Foto från isvägen i min hemby Kurravaara som jag tog under en promenad i januarimånad.






Tid, vad är det

Något att hinna med

Något att ta emot......




 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 februari 2021 11:02

Minsta hostning så börjar man tänka i konstiga tankar om att man kanske är smittad. Jag skulle till tandläkaren för en operation i torsdags men han hade blivit sjuk och skulle ta coronaprov. Inte en chans att jag ville åka dit till tandläkarstationen då utan det får vara till sedan. Här går det så sakta med vaccinet men man kan alltid hoppas att man ska få den innan sommaren. Hoppas att du bara fått en vanlig förkylning

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

25 februari 2021 19:25

Krya på dig!
Nu kommer våren, här har vi haft 4-6 grader varmt hela veckan så nu är snön borta och älven går upp!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards