Direktlänk till inlägg 17 mars 2017

Vårtecken !

Av carina - 17 mars 2017 09:00

Vårtecken !


 


Takras och att det gror i miniväxthuset är tydliga vårtecken som visar på att vi går mot en varmare årstid, sommar, men först ska vi hinna njuta av vår fina vårvinter som vi har här uppe. 


Vilket takras och vilken tur att vi inte hade sovit över i stugan för då hade någon (min man) fått hoppa ut genom ett fönster och skotta upp dörren till att börja med. Det första jag såg när jag kom var att hängrännan hade släppt från sitt fäste men den fick jag ganska lätt tillbaka på sin plats. Jag tog bort snön framför dörren och gick in för att fortsätta med det målarjobb vi håller på med, en vägg, ett skåp och en tv bänk. Jag kommer att lägga upp det vid ett senare tillfälle, när allt är helt klart.


Miniväxthuset !


 

Ett annat tydligt vårtecken är att det gror i miniväxthuset och förhoppningsvis kommer de små skotten att bli fina starka plantor, Citronmeliss, Rucola och Chilipeppar har jag sått denna vår. Rucolan var de som kom först och som jag redan planterat ner en gång redan. Det är lite pyssel med dessa små plantor så att de inte växer sig smala och rangliga. Med lite kärlek och näring så ska de nog ge mig lön för mödan.


"Den som sår en trädgård tror på morgondagen"

 
 
Eva Trillian

Eva Trillian

17 mars 2017 20:03

Det är hoppfullt när skotten skjuter upp i ljuset och hälsar våren välkommen :)

http://provtyckningar.blogspot.se

 
Karin

Karin

18 mars 2017 18:31

Oj. det hade inte varit roligt att få all den snön på sig!
Nu skall jag läsa lite bakom i bloggen!
Kramar Karin

http://pixelmojan.se

 
Mias Mix

Mias Mix

19 mars 2017 21:35

Oj så mycket snö! Underbart med vårplantor!!

http://miasmix.blogg.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 mars 2017 14:57

Nog var det en del snö där hos dig minsann, lite mindre är det här men nu snöar det igen så man vet aldrig. Min brorsas barnbarn är här från Skåne och dom gillar ju vinter och ser det som ett äventyr men jag vill ha vår fort fort fort

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards