Alla inlägg den 10 april 2016

Av carina - 10 april 2016 08:43

Förbereder !


På tisdag åker jag ner till Stockholm, till Sofiahemmet för att få min fot lagad. Den har totalt kolappsat och behöver byggas upp och stelopereras. Vi har kommit i ordning i det nya hemmet,vilket var ett måste eftersom det väntas en lång rehabilitering framför mig.


Jag har även sorterat både stort och smått i mitt liv, vad jag behöver och vad jag vill ha. Nya saker har kommit in och gamla saker har åkt ut. En total rensning !


Idag vill jag besöka simhallen, simma några längder, sitta i bubbelpoolen och avslutningsvis kliva in i bastun. En skön rensning för både kropp och själ. Mer behövs det faktiskt inte för att jag ska må gott.



  jag beställde Liza Marklunds, Järnblod, som jag har sparat till de dagarna/veckorna när jag kommer att vara liggande. Verkar spännande, som alltid.


Här kommer ett utdrag: Annika Bengtzons syster Birgitta är försvunnen. Det sista livstecknet är ett sms: "Annika, hjälp mig!" Kvällspressens papperstidning ser ut att gå i graven. Om det inte sker ett mirakel kommer chefredaktör Anders Schyman att gå till historien som den som lade ner den svenska journalistiken. Under tiden pågår en uppmärksammad rättegång om ett ytterst bestialiskt mord på en uteliggare. Dagarna går och Birgitta kommer inte tillbaka. Hennes försvinnande innebär att Annika måste konfronteras med sitt komplicerade förflutna.
Järnblod är en mörk och våldsam thriller om relationer och försoning, identitet och hämnd.




  min dotter kom med en kasse garn så att jag har något att pyssla med under denna tid, Tack söta du !


Att återigen förbereda sig inför en operation är tufft, rent mentalt och även fysiskt. Jag måste sluta ta min medicin mot reumatism fjorton dagar innan operation och nu i skrivande stund så är min kropp stel och ond. Kämpigt !


Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge inan jag åter står på två ben, men till dess så önskar jag er alla goa människor det bästa.


Inbilskhet är guds gåva till små människor !



 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards