Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Skapar lugn inför det som komma skall !

Av carina - 10 april 2016 08:43

Förbereder !


På tisdag åker jag ner till Stockholm, till Sofiahemmet för att få min fot lagad. Den har totalt kolappsat och behöver byggas upp och stelopereras. Vi har kommit i ordning i det nya hemmet,vilket var ett måste eftersom det väntas en lång rehabilitering framför mig.


Jag har även sorterat både stort och smått i mitt liv, vad jag behöver och vad jag vill ha. Nya saker har kommit in och gamla saker har åkt ut. En total rensning !


Idag vill jag besöka simhallen, simma några längder, sitta i bubbelpoolen och avslutningsvis kliva in i bastun. En skön rensning för både kropp och själ. Mer behövs det faktiskt inte för att jag ska må gott.



  jag beställde Liza Marklunds, Järnblod, som jag har sparat till de dagarna/veckorna när jag kommer att vara liggande. Verkar spännande, som alltid.


Här kommer ett utdrag: Annika Bengtzons syster Birgitta är försvunnen. Det sista livstecknet är ett sms: "Annika, hjälp mig!" Kvällspressens papperstidning ser ut att gå i graven. Om det inte sker ett mirakel kommer chefredaktör Anders Schyman att gå till historien som den som lade ner den svenska journalistiken. Under tiden pågår en uppmärksammad rättegång om ett ytterst bestialiskt mord på en uteliggare. Dagarna går och Birgitta kommer inte tillbaka. Hennes försvinnande innebär att Annika måste konfronteras med sitt komplicerade förflutna.
Järnblod är en mörk och våldsam thriller om relationer och försoning, identitet och hämnd.




  min dotter kom med en kasse garn så att jag har något att pyssla med under denna tid, Tack söta du !


Att återigen förbereda sig inför en operation är tufft, rent mentalt och även fysiskt. Jag måste sluta ta min medicin mot reumatism fjorton dagar innan operation och nu i skrivande stund så är min kropp stel och ond. Kämpigt !


Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge inan jag åter står på två ben, men till dess så önskar jag er alla goa människor det bästa.


Inbilskhet är guds gåva till små människor !



 


 
 
Eva Trillian

Eva Trillian

10 april 2016 09:11

Du har verkligen varit klok och förberett tid så gott du kan för vad som komma skall! Hoppas allt går smidigt så att rehabiliteringen inte blir längre än den behöver vara! Boken låter spännande :) Tack för smakbiten!
Undrar vad det ska bli av alla fina garnerna!

http://provtyckningar.blogspot.se

carina

10 april 2016 09:15

Tack så mycket :) Jag funderar på att virka stora mormorsrutor som får bli kuddar eller en filt.

 
Mias Mix

Mias Mix

10 april 2016 21:46

Den där rensningen låter väldigt skönt att göra. Har också läst de flesta av Liza Marklunds böcker, helt ok. Men filmerna är inget vidare tycker jag. Stort lycka till med operationen!!

http://miasmix.blogg.se

carina

10 april 2016 21:50

Ja det är så skönt och välbehövligt att rensa saker/ting och ibland en och annan person som bara tar utan att ge. Jag håller med dig om att filmerna inte alls är lika bra som böckerna. Tack så mycket och nu börjar en lätt oro krypa på.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 april 2016 09:39

Lycka till. Hoppas att operationen går bra och att du känner dig bättre efteråt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

carina

12 april 2016 10:08

Tack så mycket 😀 och det hoppas jag verkligen.

 
Inger

Inger

14 april 2016 20:39

Håller tummarna för att det blir en lyckad operation och att du "får livet tillbaka".

kram på dig/Inger



























http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

14 april 2016 21:01

Tack så mycket 😀 nyopererad och allt vad det innebär. ...

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

17 april 2016 17:29

Önskar att du mår bättre och att operationen ska ge dig en lättare tillvaro. Läsa och sticka/virka av det fina garnet är inte dumt som "terapi" under läkningen. Sköt om dig! Kram!

carina

20 april 2016 18:44

Tack! Idag är det en vecka sedan jag opererade foten och nu börjar jag må något så när och har sneglat på garnen. ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards