Alla inlägg den 9 juni 2016

Av carina - 9 juni 2016 18:42

Vi är bättre rustade !


  

En lördag i slutet på maj hade vi i Kiruna varmast i landet  med hela +25 grader och då passade jag på att sola på storbryggan nere i Kurravaara. Min sambo sjösatte båten under tiden och vi tog en liten tur ut på älven som låg kalm lugn. Bäst att passa på när vädret tillåter.


Idag 9 juni !

Ligger snön vit på backen och de utslagna gröna björklöven täcks av snö, vi är van för det är så här det är att bo uppe i en fjällkommun. Men riktigt van det blir jag aldrig om jag ska vara riktigt ärlig.


Vi är bättre rustade ?

Ja det är vi för just nu gråter kustborna i länet, för de är inte van vid att det snöar och blåser/stormar nordanvind i juni, medans vi som har valt att bo i Kiruna där det är en grad för lite för att få kallas arktiskt klimat suckar och tänker typiskt.... hoppas att det snart släpper !!

Vad skulle du göra om du bara kunde..... Du kan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards