Direktlänk till inlägg 9 december 2020

När själen vill något annat

Av carina - 9 december 2020 15:28

När själen vill något annat än vad jag gör just nu. Dagens rubrik får spegla den tröttheten och den smärtan som nu finns i min kropp. Jag vill säga att min hjärna arbetar effektivt men den känns aningen trög för tillfället. Jag har tackat ja till ett arbete som är för fysiskt belastande för min kropp och stundvis är den mentala påfrestningen också utmanande. 


Min själ och min vilja vill lägga energin på den intuitivt medium utbildning som jag är i och även utövar. Jag har haft några mediala sittningar som jag fått beställningar på, samtidigt som vi tränar i vår grupp en dag i veckan, en spännande och lockande värld som har öppnat sig för mig. Detta ger mig rätt energi och glädje i livet.




~Naturens språk ~

 

 

Idag fick jag mina nya kort som jag har beställt ´Naturens språk´ från Energi & Inspirationskällan av Maria Sjöberg.Jättefina kort som hon har gjort och hämtat inspiration från naturen.


Jag tog ett första kort till mig själv och fick kortet ~Öppna framtidsutsikter ~ vilket överensstämde med det budskap som jag fick tillsammans med kristallen Golden healer som Maria hade fått till sig. Budskapet i korthet var att jag kommer att utveckla min andlighet, ta ett nytt steg inom kort. Ett budskap som gick rakt in i mitt hjärta och till min själ.


För vi är vår själ som skall överensstämma med vår kropp och vår tanke och just idag känner jag mig trött både i kroppen och i tanken, vilket jag inte alls vill känna.


Maria Sjöberg fick till sig kristallen Golden healer och det förstår jag för jag har köpt den själv för någon vecka sedan för att jag behövde stärka upp solar plexus och för att den även arbetar med alla våra chakran, vår energi och vår aura. 


En kristall som vill stärka dig i att lyssna till din inre röst och följa det du får till dig. Golden healer har en mycket hög och kraftfull vibration samtidigt som den förmedlar lugn. Jag köpte två och gav den ena till min dotter som är mitt uppe i högskolestudier och mamma till en liten flicka på ett år, min söta lilla dotterdotter.



Jag har även skapat en hemsida som jag kallar Gula rosen 

Sidan är på uppbyggnad och jag har tyvärr inte all kunskap som jag behöver ännu men med tid kommer råd som det heter.




Kurravaara

    Fotot tag jag en vacker novemberdag i viken på Torneälven. Himlen färgad i vackra gula och rosa toner över en rad av båthus inne i viken.

 

 

 

 

När du hittar in i ditt inre rum

når du upp i höga energier.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 december 2020 10:46

Ibland blir det så att kroppen och själen vill olika saker. Synd att du ska ha ont men förhoppningsvis ger det sig. Lycka till med det mediala.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

carina

10 december 2020 15:39

Tack och visst kan det vara så att kroppen och själen vill åt olika håll men jag jobbar för att själen och kroppen skall uppnå harmoni ♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards