Direktlänk till inlägg 29 juni 2020

Morgonsyssla

Av carina - 29 juni 2020 10:05

Min morgonsyssla

 

Vi har återigen en fin sommardag med upp mot +25 grader i solen och jag startade upp dagen med en kopp kaffe på altantrappan. Tyst och stilla en måndagsmorgon i stugan, såg när morgontidningen delades ut i brevlådan, inget mer förutom fåglarnas kvitter. 


Efter morgonkaffet går jag min morgonrunda med vattenkanna. Först in i växthuset, luckrar upp jorden så att den syresätter sig väl och vatten på det. Det växer bra där inne tack vare den varma juni månad vi har haft.


Körsbärstomater

 


Gurka

 


Spetspaprika

 



Jag har även planterat persilja och timjan i växthuset och det är en go känsla att gå in dit för färska kryddor till matlagningen. Inne i köket på fönsterbrädan står mynta och oregano och ute i pallkragarna växer sallad av olika sorter, morötter och på friland har jag rabarber, vinbär och hallon. Det är livskvalitet att kunna odla sina grönsaker och örter om du frågar mig.



Efter morgonens syssla på gården rullade jag ut min yogamatta för välbehövlig yoga och meditation med en låg bakgrunds musik av Sofia Jannok, hennes musik ger mig kraft. Under positionen, trädet, när jag fokuserade blicken på en liten blomma och ett ljus framför mig, fick jag till mig ett väldigt tydligt budskap. " Du ska se på allt hur det verkligen är, en blomma är en blomma mm..... att jag ska se klart.


Nu börjar bastun bli tillräckligt varm, där avrundar jag min morgon till doften av lavendel som jag häller i bastuanden. Sedan är jag ren både på in och utsidan och möter denna nya vecka på bästa sätt.



 




Ge mig mod att tala sanning

på ett varsamt sätt.



 
 
Inger

Inger

29 juni 2020 21:05

Vilken härlig morgon!
Här var det grått och inte så varmt. Vi fick 20 mm regn i går kväll och i natt, behövligt men trist när den riktiga värmen försvinner.

ha en fin vecka/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

30 juni 2020 09:37

Ja det är riktigt skönt att starta upp dagen i sol och värme. Idag har vi + 8 grader och regn, vilket får påminna om att ta till vara de fina vädret när vi har det. Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 juni 2020 19:53

I mitt växthus har jag samma som du men än har ingentng blivit klara, jo en liten gurka har kommit men inget mer. Jag har dill och sallad i växthuset och det har jag skördat för fullt. Jag mediterar inte längre. Jag hade till och med en kurs i det för länge sedan och vi hade så mysigt en längre tid men allt har sin tid. Ha det skönt i bastun. Jag brukar basta på fredagarna. Nu är det 26 grader i vattnet så man behöver inte gruva sig när man ska doppa sig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards