Direktlänk till inlägg 2 maj 2019

Återhämtning

Av carina - 2 maj 2019 10:12

   

Katten har alltid fascinerat mig, deras sätt att leva måste vara det bästa för hälsan och nu tänker jag inte på alla de små liven som är lämnade vind för våg utan på de som får leva ett gott kattliv. Jag fick en gång den klassiska frågan om jag vore ett djur vilket skulle jag då vilja vara? Någon sa örn, någon sa elefant osv. De stora vilda djuren i total frihet. Jag svarade katt, en älskad huskatt med frihet att kunna gå ut om jag vill och ligga i solen, kanske roa mig med musjakt, kunna komma in när jag vill och kura ihop mig i en varm famn eller framför en varm kamin.


Idag förstår jag det svaret, hur viktigt det är för mig att få delta men samtidigt få möjlighet till återhämtning. Jag har varit dålig på att ge mig återhämtning och därför har jag en lång resa bakom mig till där jag är nu men än är vägen krokig och gropig framför mig men skorna känns så mycket mer bekväma att gå i, jag har nått insikt att även jag behöver vila.


En läkare sa till mig att det tar väldigt lång tid att bränna ute en kropp och att den som lyckas med det är väldigt stark för det krävs mycket styrka till det. Lite tröst fann jag i de orden och började min resa framåt, likt en katt vill jag leva mitt liv.


 

 

Sorg är att lösa upp det förflutnas

stagnerade grepp med tårarnas

flödande livskraft ~ Maria Hoffman




 
 
Inger

Inger

6 maj 2019 20:03

Jag skulle också vara katt, vilket fantastiskt liv om man bor i en bra familj. Vår prinsessa är snart 17 år, styr och ställer, latar sig, gör inget som hon inte vill, bestämmer maten och vem hon ska gosa med. Det blir tomt en vacker dag …

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards