Direktlänk till inlägg 31 december 2018

Nyårsafton 2018

Av carina - 31 december 2018 09:27




  

Kiruna gruvan påminner om en strandad val


Det har gått ett halvår sedan sista inlägget den 1 juli. Sommaren gick till höst som gick över till vinter och nu går vi in mot 2019, imorgon är det ett nytt år med nya förhoppningar och förväntningar, många inger löften inför det nya året. Jag ger inte löften med tänker att jag ska bli bättre på att sortera glas, metall, batterier och glödlampor, vilket jag redan är bra på men men man kan alltid göra mer.


Bättre på att bara vara i situationer, att acceptera utan att föreställa mig eller förvänta mig något. Se det fina och ta emot det som ges.


Om man har varit där nere där ingen vill vara och vänt tillbaka, då blir man starkare, mer ödmjuk och en lite bättre människa än den som har haft förmånen att aldrig behövt hamna där nere.


Sven Melander, sa något som fastnade i mig, något jag tror på; Det finns en särskild gen som gör att vissa kan ta sig tillbaka därifrån ingen vill vara och bli starkare av det.




Flisan

 


En liten kattfröken har flyttat in till oss och med det avrundar jag 2018 års blogginlägg.


 

 

"Gå inte framför mig

ty jag följer dig kanske inte.

Gå inte bakom mig,

ty jag leder dig kanske inte.

Gå vid min sida och var bara min vän".

 
 
Inger

Inger

11 januari 2019 19:53

Vilken sötnos du fått!
Jättekul att höra av dig igen, önskar dig ett fint år!

Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

11 januari 2019 19:56

Vilken sötnos!
Jättekul att höra av dig igen! Önskar dig ett fint år!

Kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards