Alla inlägg den 17 juni 2018

Av carina - 17 juni 2018 18:27

Sommarväder

   

Idag har vi haft riktigt fint sommarväder, jag började dagen med en kaffe ute på altan och efter det vattnade jag växthuset. Livskvalitet i mina mått mätt. Jag är på rätt plats på jorden och känner mig nöjd.


 

Att kunna gå ut i morgonrock utan att känna sig oklädd, det är en skön fri känsla. Inga grannar som ser eller som bryr sig, livet på landet är lite enklare än inne i stan.


Det är dagar som idag som man samlar energi av solens strålar. Vi for ner till älven, fixade lite med båtmotorn och Casper var snabbt i vattnet, svalkade skönt i värmen.

   


Jag satt där på en sten och mindes, tänkte på hur jag en gång badade och lekte i älven som barn, hur vi byggde en flotte som vi ankrade och dök ifrån. Kan väl säga att jag lärde mig simma i Torneälven och älskar verkligen att simma och bara sitta och lyssna till ljudet av vågor som slår mot stranden. Se hur solen speglar sig mot vattenytan. Det är något alldeles särskilt med vatten likväl om det handlar om sjö, älv eller hav.


Fast att sitta på en strand och titta på solnedgången vid medelhavet är oslagbart. Jag erkänner också att jag hellre badar i medelhavet än i älven, kan bero på åldern...


Tillbaka till mina minnen: Jag satt där på stenen och tittade in mot viken där mina barn badade, jag såg in i minnet hur de hoppade från flytbryggan som då fanns där. Jag såg hur de lekte på den lilla ön som bildades på andra sidan av viken. Det är något alldeles särskilt med sommar och vatten.

  





 Vi har även haft besök av hundvalp, min dotter kom ner med deras nya familjemedlem, en liten Maja. En pigg och glad liten hundflicka, idag var Casper inte lika avigt inställd till henne utan tycker nog att hon inte är så tokig ändå, till och med söt: sa han när de åkte hem.


 

Man får ingen trädgård

om man bara sitter i skuggan

och säger att allt är underbart

 

 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards