Alla inlägg den 7 juni 2018

Av carina - 7 juni 2018 18:47

Loppisfynd


På sommaren är det extra roligt att gå på loppis, särskilt om de hålls ute i byarna i hembygdsgårdar med fikaförsäljning. Det är alltid roligt att göra en tur utanför stan, känna anor från förr.


Loppis 1

Förra helgen var det loppis i min hemby Kurravaara på hembygdsgården med gott hembakat fika till kaffet. Jag fyndade en bricka som jag har som ljusbricka på rumsbordet i stugan.

  Helt felfri och så nöjd med köpet.


Jag hittade också en tavla som jag föll för, just för att motivet är de hus som kommer att rivas och flyttas i samband med stadsflytten som pågår här i Kiruna.

  Idag köpte jag en ram till den och nu hänger den här hemma i bästa blickfång.





Loppis 2

På nationaldagen åkte vi ut till Kaalasjärvi som ligger ut efter vägen mot Nikkaluotka och det var lika gott hembakat fika till kaffet där också. Mitt fynd denna dag var ett kuddfodral i retrofärger.


    Den gör sig bra bredvid kudden som jag virkat i gästrummet eller lillrummet som vi kallar det. Den orange -70 tals färgen med inslag av grönt och brunt.




en liten dikt ur Grunnaren 1


Att tas i bruk

är väl livets mening, att få syssla med 

många olika saker.

 

Mångsyssleriet kan innebära stimulans

för vissa av oss, medan andra kan upp-

leva det som stress.

 

Gränsen mellan att vara stimulerad och

utmattad kan vara hårfin.

 

 

Fantasi är viktigt

Kunskap är viktigt men

inte lika viktigt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards