Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Vårvinter

Av carina - 25 mars 2018 18:01

Vårvinter


Vårvintern är en skön årstid här uppe med varm sol och vit snö.

 

Idag visade termometern på +2 grader på altan och då är det ett självklart val att laga middagen utomhus.  Det är en trevlig syssla och smakar så mycket bättre. 


Jag tyckte att jag hade koll på läget men i ett obevakat ögonblick så lyckades Casper, vår hund, knycka ett hamburgerbröd som han mumsade i sig snabbt. En glad hund som vågar knycka ett bröd är en lycklig hund.


 




 Jag startade upp påsken idag

      

Jag kan inte ta in påskris på grund av allergier så jag låter de stå utomhus i den gamla mjölkkannan istället och det tycker jag är riktigt fint.


  


Färgglada fjädrar och gula plastägg

 





 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 mars 2018 09:17

Ser ut som om ni har mycket mindre snö än här och ändå bor du mycket mer norröver än vad jag gör. Här är det mer än en meter och 18 grader kallt och jag är less på vintern. Vi grillar varje dag ute i alla fall för brorsans barn och barnbarn är från Skåne och gillar vintern väldigt mycket. Jag har också mina fjädrar utomhus för jag tål inte heller att ha dom inomhus.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Mias Mix

Mias Mix

29 mars 2018 15:05

Ser riktigt mysigt ut och så fint med fjädrarna och riset ute. Vi har också allergi i familjen så jag brukar ta in videung istället. Eller ha ris utomhus. Min gamla mjölkkanna sålde jag när vi rensade huset.
Förstår att du längtar efter katt. De är ju så mysiga! På tal om allergi så misstänker jag att jag blivit allergisk mot katten nu när vi är på så liten yta och hon är inomhus hela tiden. Jag nyser, nyser och nyser.... Ska ner och testa mig på vårdcentralen. Vill inte tänka på det.
Önskar dig en fin påsk!

http://miasmix.blogg.se

carina

29 mars 2018 17:31

Håller tummarna och tassarna på att du inte har utvecklat allergi mot katt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards