Alla inlägg den 12 mars 2018

Av carina - 12 mars 2018 07:22

Det bästa sättet att skingra tankar på är att hålla sig sysselsatt. Vi hade problem med getingar inne i stugan i höstas och tänkte som så att vi tar bort boet till vintern så löser vi det problemet. Men det visade sig inte vara så enkelt utan vi fick veta av min dotters svärföräldrar som har en liten biodling att de lämnar boet och bygger ett nytt till näst kommande vår. Jag har hittat en sida  om getingar och hur man bäst tar bort dem.  Det fanns även ett väldigt litet bo längre in och förhoppningsvis så var det där drottningen och larverna låg. 

 


Jag tog bort boet och min sambo fyllde på med isolering


Jag har inget emot getingar som så men vi blev båda stuckna vid två olika tillfällen. Först min sambo när han satte sig i fåtöljen och trodde att han fått in en vass sticka som han bad mig peta bort, jag sa att det inte fanns något mer än en liten upphöjning i huden som om han bränt sig och vi förstod inte vad det kunde vara.


Sedan efter någon vecka är det min tur att sätta mig mot en geting i soffan. Det gjorde ont och jag fick en allergisk reaktion efter det var jag väldigt noga med att skaka kuddarna innan jag satte mig.


Boet

  

Flitigt som ett bi heter det och det måste även gälla getingar för det är ett enormt hantverk, vackert men dött så jag känner inte att jag har haft ihjäl något.


Efter att ha tänkt igenom hur farligt allting är finns

det inget som skrämmer mig längre.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards