Alla inlägg den 26 februari 2018

Av carina - 26 februari 2018 13:54

Vit

 

Idag deltar jag i Sannas tema och vi tolkar ordet vit. Det här fotot tog jag i början på februari en lördag då jag och sambon tog en promenad med hunden nedanför Luossabacken, vår slalom backe här i Kiruna.


Det röda krysset bryter av mot det vita och den blå himlen, en markering för skoterled.

Vintern har varit lång och kall, igår pratade de om rysskylan på nyheterna.

Tycker att det var en dålig nyhet. Klyschan, Väder efter kläder, känns lite som ett hån.



Men den vita vintern är vacker, ljus och fantastisk att uppleva. Turisterna njuter och fascineras av kylan och norrskenet, vår högsäsong. Jag hörde att de var ute och körde skoter på lördagskväll i Kurravaara och termometern visade på mer än minus 30 grader.

En upplevelse för dem men ett dårskap för mig.


När isarna inte längre bär

då tar vi ut båten.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards