Alla inlägg den 23 januari 2018

Av carina - 23 januari 2018 00:05

Kylan håller sitt grepp om Kiruna

 

Temperaturen har krupit ner till - 26 grader inne i stan och ner mot - 38 ute i vissa byar runt älvdalarna. Jag var ner en sväng till Kurravaara idag och visst är det vackert med solen som kikar upp över horisonten men fy så kallt.


Jag upplever att vinterkylan och all snö blir svårare och svårare för varje år. Casper vår hund hoppar på tre ben, turvist och väljer att raskt göra sina behov för att fort komma in till värmen. Är detta klimat för oss funderar jag.


Jag längtar så efter sommaren redan så hur lång kommer inte vintern då att vara. Jag tittar runt på olika sidor som säljer små växthus och planerar att köpa ett, odla egna tomater igen. Längtan är stark.


Sitter och småtittar samtidigt på filmen om Monica Z, såg den när den gick på bio och den är lika bra nu som då. En gripande film med riktigt bra musik men ett sorgligt slut för en stor artist med stor talang. En av de bättre filmer jag sett.


Jag vill så gärna tro att vi alla vill göra bra val i livet och göra så gott som vi bara kan men ibland blir det omedvetna fel beroende på olika situationer som uppstår. Jag kan tänka mig att de flesta misstagen begås under pressade förhållanden och situationer.


Det är skönt att krypa upp i tv soffan när kylan trycker på.









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards