Alla inlägg den 13 januari 2018

Av carina - 13 januari 2018 16:01

Lite varmare 

Hur kommer det sig att jag väljer en rubrik som denna i mitten på januari ? Ja det är inte många grader ute, igår fick jag vårkänslor när termometern visade på -2 grader och solen kikade fram. Men det var bara i centrum som det var nästan nollgradigt för när vi åkte ner till Tuolluvaara så visade termometern på - 14 grader och det är åt det hållet nya centrum håller på att växa fram... brrr ! 



Idag är det fortfarande behaglig temperatur - 7 grader och vindstilla.

 

Jag tog med mig Casper och for upp till Sandstensberget för att han skulle få springa av sig lite, klockan var 13:30 och det var fortfarande ljust ute. 


Jag tycker att det är riktigt skönt när det inte är bitande kallt ute och försöker alltid ta mig ut då med både hunden och kameran. Jag tycker att mobilkameran är helt ok, till och med riktigt bra men det händer att jag tar med systemkameran när jag har planerat att ta bra bilder. 

Casper är duktig på att posera framför kameran 

Svartvitt eller  i gråton

 

Fotot är i färg men när jag laddade ner det så ser jag att naturen går i grå toner tillsammans med himlen. Det är vår slalombacke, Luossavaara backen som syn i fotot. Jag tog bilderna på samma plats åt två olika håll. Två mot ljuset och ett i grått format. 



Jag är gräsänka denna helg och passar på att njuta av min egen tid, min yngsta son är hemma men han märker jag knappt av mer än vid matdags. 


Jag tittade in på en loppis på förmiddagen. Det såldes många bra saker och kläder men inget som jag föll för och det var nog bra så här i efterhand för jag behöver egentligen ingenting, inte vad jag vet om i varje fall.


Ikväll ser jag framemot en skön tv kväll med Stjärnorna på slottet och jag behöver inte dela med mig av godisskålen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards