Alla inlägg den 12 december 2017

Av carina - 12 december 2017 09:51

En snöfri helg

 

Vi åkte ner till Uppsala, fick uppleva plusgrader och en snöfri andra advent, ovanligt milt för årstiden sa svärsonen. Jag njöt verkligen över att få slippa vår torra kalla vinterkyla och kom på mig själv med att inte ha värk i tumlederna. Den fuktiga vintern passar min kropp bättre, helt klart.


Jag följer retrolyckan på instagram, en butik fylla av så många vackra ting som ligger på promenadavstånd från min dotter, ca två km.

 



Jag hittade så fina glas blommor i rött från 60-70 talet, bild kommer sen när jag har pyntat ner julen och hängt upp de på väggen.  Min dotter köpte en fin arkivlåda i trä som fick sin plats i barnens rum, saker du inte hittar på IKEA, inte för att jag förkastar IKEA, åker gärna dit också men att komma in i en butik fylld av fina retroprylar är en upplevelse.


Andra advent

 


Vi for ut till Håga där det hölls julmarknad men största dragningskraften var ponnyridningen. En lycklig liten tjej på fyra år som inte ville ha vantar på sig, hon ville kunna känna på hästens rygg med sina små fingrar.



Jag köpte en ängel i smide som jag hängde i fönstret bredvid ängeln som jag fick av min dotter i julklapp för några år sedan.

  


Mina första änglar fick jag av min mamma när jag var tretton är, två små guldfärgade änglar som jag fortfarande har på väggen i sovrummet. Du kan aldrig ha för många änglar.




En fin helg gick mot sitt slut och vi fick skjuts ut till Arlanda och tillbaka hem till full vinter med vansinnigt mycket snö. Jag tände det andra advent ljuset och kände mig nöjd med tillvaron.

 


Gör ditt bästa av det du har och där du är.

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards