Alla inlägg den 4 december 2017

Av carina - 4 december 2017 22:18

Tacksam

Måndag, reflektioner och tankar kring tacksamhet över veckan som varit. Jag delar min tacksamhet hos Eva där hon håller i temat Tacksamhet.


Att känna tacksamhet får dig att må bra, känna dig glad och nöjd. Du mår så mycket bättre än att längta och leta efter lycka. Se det fina du har i livet, det kan låta banalt men det gör mycket för ditt välmående om du skriver upp tre saker/händelser, något du har gjort och som du är glad över, så uppmuntrar du din hjärna till att känna glädje och på det sättet växer ditt välmående. 


Jag brukar inte skriva ner utan jag brukar tänka på tre saker/händelser som jag är nöjd med när jag går och lägger mig och en trevlig känsla uppstår på insidan.. ett leende.. ett välbehag. Prova du också


Promenader 

Solen

Behaglig temperatur

Nya tröjor visas upp av sonen, hans glädje gör gott

Tv kväll med dottern

Biokväll

Doften av nybakta lussebullar

Vakna till doften av nybryggt kaffe

Tänder första adventljuset

Trevlig skyltsöndag

Nya yllesockor från julmarknaden, unnar mig själv

Kaffe och anis bröd, café med bästa sambon

Hjortronsylt

En kofta, en tunika från Röda Korset, fynd.


Mina fina sockor


 


Hemmagjord

 


Lyssna till din egen viskande vilja !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards