Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Tacksamhet

Av carina - 23 oktober 2017 09:43

Tacksamhet !

Jag deltar i Evas fina Tacksamhets lista.

Titta in och ta del av allt det lilla och det stora som skänker oss Tacksamhet.


Jag blev så glad över att jag fick möjligheten att byta skåpknoppar på köksluckorna, till den lilla slanten av 150 kr. Det gör stor skillnad i det lilla köket, bort med de stora vita träbumliga knopparna mot de små smidiga kromfärgade knopparna.


    


Jag gillar den inredningsstilen som finns ute nu, 70-tals färgerna, det mjuka bland krukor och korgar. Jag har inte plockat undan mina ytterkrukor i korg som har fått hänga med sedan jag flyttade hemifrån och nu är de inne igen. Igår hittade jag två ytterkrukor av jute på Clas Olsson som fick följa med mig hem, en varm skön känsla ihop med de jadegröna gardinerna.

 

Jag kan känna tacksamhet över ytliga saker och ting för mitt hem är där jag landar och hämtar energi och därför är det viktigt att skapa en go känsla där vi sover och känner oss trygga.


Känner mig tacksam över att vi har ett trevligt hem som piffades upp med knoppar och krukor.

Över min sambo.

Den fina lördagen med varm choklad ute vid elden.

Kände mig väldigt älskad.

Besökte det nyöppnade cafét med min dotter

Trevligt besök av en vän.

God fruktsallad

Skön promenad med fin utsikt.

Mindfulness och Meditation, en kväll i veckan.


"Sluta kämpa, Slappna av

ger livet vingar och 

själen ro"




 
 
Eva Trillian

Eva Trillian

23 oktober 2017 11:34

Nog kan det vara små saker som gör stor skillnad :) fina knoppar, krukor, fika - likväl som de stora som nästan glöms bort när de finns; kärlek, vänskap... Det är fint att sätta sig ner ch påminna sig om allt där finns att vara tacskam över. Tack för att du är med och delar :) det berikar!

http://provtyckningar.blogspot.se

 
Karin

Karin

23 oktober 2017 22:19

Mycket fint i din lista! Slutorden tar jag till mig de är underbara!
Kram Karin

http://pixelmojan.blogspot.se

 
Mias Mix

Mias Mix

24 oktober 2017 14:55

Ja man kan verkligen förändra med små medel. Härligt! Och en väldigt fin lista med mycket kärlek och värme. Det behövs i höstkylan.

http://miasmix.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards