Alla inlägg den 17 september 2017

Av carina - 17 september 2017 09:55

Balans och harmoni på shakatimattan.

 




Jag köpte en gul spikmatta och det är verkligen ett av mina bättre inköp. Jag har haft den gröna tidigare som jag gav till min dotter för många år sedan.


Den senaste tiden har utsatt mig för stress och press På olika sätt. Jag googlade runt och hamnade på sidan om denna indiska Shakiti mattan där baksidan har dekorerats med kraftsymbolen Shree Yantra, den mest fulländade formen inom yoga. Den symbolen fungerar bra när man mediterar eftersom den stimulerar båda hjärnhalvorna när man tittar på den och hjälper till att föra in en i djup meditation.


 Det ingick även en cd skiva med enkla övningar som vägledning för att hitta rätt avkopplande andning till skön musik och en jättefin väska med det vackra trycket av Shree Yantra och jag kommer att använda väskan i min vardag när jag handlar så hjälper jag till med att få ner plastkonsumtionen av påsar.


Stressa mindre ~ lev mer

 

mitt första inlägg från mobilen, hoppas nu att det är läsbart


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards