Alla inlägg den 4 maj 2017

Av carina - 4 maj 2017 10:01

Styrka

 

Tänk så stark en liten larv kan vara när den bestämt sig för att inte släppa taget om hjortronet.


Fler tolkningar hittar du hos Sanna 


Du blir så stark som du måste.

Av carina - 4 maj 2017 09:33

Chilipeppar

 

Tre av mina chiliplantor har fått flyttat ut från det lilla drivhuset och nu i år hoppas jag på skörd. Förra året lyckades jag inte alls med den planta som jag köpte, så nu sådde jag egna... peppar peppar.... kanske mer tur nu.


I det lilla drivhuset har jag två till och fyra citronmeliss det är både roligt och spännande att odla sina egna örter. Jag hade ett lite större planteringshus på balkongen i förra lägenheten och där samsades både örter och blommor med varandra och när jag bodde i hus så hade jag ett växthus. Jag kan känna doften när jag öppnade dörren till växthuset än i dag om jag går tillbaka i tiden och tankarna... varmt och fuktigt... mysigt och välbehagligt.


Ibland kommer tankarna på ett nytt växthus ute i stugan men jag vet att det är så tidskrävande och nödvändigt med så gott som daglig tillsyn och skötsel så det får bero lite, det är ju trots allt en stuga.


Att odla sin trädgård är att tro på morgondagen.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards