Alla inlägg den 20 april 2017

Av carina - 20 april 2017 08:12

Påsken 2017

 

Jag har landat i mitt beslut och med blandade känslor går jag nu framåt efter en skön och välbehövlig påsksemester. Vi har åkt lite skidor, pimplat, ätit skinka, lax, ägg, på tok för mycket godis och bara haft det skönt. En påsk utan några som helst måsten eller krav.


Jag står nu inför nya vägar och inser hur lätt man fastnar i en situation, man ser helt enkelt ingen annan möjlighet och i mitt fall handlar det om arbete, hur länge man krigar på och hur lätt man låter känslan av att inte räcka till och duga ta tag i en med sina djävulska klor. Nu tittar jag in och tillbaka utifrån och inser hur dåligt jag verkligen mådde och förlåter mig själv för att jag lät det ske.


Jag har lovat mig själv att jag nu ska ta bättre hand om mig och att aldrig mer låta min fysiska och mentala hälsa fara illa. Det man inte ser som självklart när man är mitt i något dåligt är att det finns så många möjligheter och arbeten men bara ett enda liv.


Jag mår redan så mycket bättre och tycker att det är riktigt roligt att träna kroppen regelbundet på gymmet, innan så var jag stressad över att inte ha kraft kvar eller ha tid till att träna, vilket är livsavgörande för en söndertrasad kropp, hur ska jag kunna rehabilitera mig efter operationerna när jag inte ens orkar leva efter ett arbetspass.... tänkte jag !


 

Var rädd om dig, för det finns bara en av dig men tusen och en arbeten, sysselsättningar och relationer.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards