Alla inlägg den 20 mars 2017

Av carina - 20 mars 2017 18:00

Vårdagjämning

Ljuset blir alltmer närvarande och det kan göra under för vår hälsa. Vårdagjämning är dagen då ljuset vinner över mörkret, då dag och natt är lika långa för att sedan övergå till att dagen blir längre. Fast egentligen är dag och natt lika långa redan innan, men vårdagjämningen brukar ändå ses som vändpunkten och sista söndagen nu i mars så går vi över till sommartid vilket kan ställa till med problem för en del och jag tillhör den delen som tycker att vi ska skippa detta med att ställa om tiden. 

 

Varför ska vi tjorva till det så för oss själva ?

Det var enklare innan detta med sommar och vintertid infördes, det skapar bara sömnproblem och försovningar. Min mobil ställer inte tillbaka tiden eller fram tiden automatiskt och båda gångerna glömde jag att ställa om tiden och det skapade givetvis problem.

 

Nåväl det är bara att gilla läget tills någon klok politiker lyckas ta bort detta med sommar/vintertid.

 

 

Jag avrundar detta inlägg med några egna foton från vår fantastiskt vackra årstid vi går in i nu.

 

Vårvinter i trakterna runt Kiruna

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


  




Förnöjsamhet har varken med rikedom eller makt att göra, utan är en gåva som finns djupt inne i oss.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards