Direktlänk till inlägg 13 mars 2017

Uppsala !

Av carina - 13 mars 2017 10:42

Uppsala !

 

Jag var på ett återbesök på Spin center i Stockholm i slutet på februari och tog tillfället i akt att åka ut till min dotter, svärson och mina hjärtegryn, barnbarnen i Uppsala. 



Jag tog en promenad ner till centrum för lite shopping och ett besök i badhuset, fantastiskt skönt och en underbar utsikt från bassängen.

 

Jag kommer absolut tillbaka fler gånger för att simma till utsikten av den vackra domkyrkan.


Jag njöt av mina barnbarn och tankade på med kärlek under dessa två dagar, underbara roliga finurliga kommentarer och funderingar från en liten tös på 3,5 år och att få sitta och titta på en liten gosse på dryga året när han utforskar världen där hemma är så rogivande för själen.



Uppsala är för mig platsen där jag fyller på med kärlek och harmoni och då känns det helt rätt och bra att det är där min yngst dotter skall operera sig, där hon skall genomgå den största ryggoperationen hittills och nu måste det vara sista gången de går in bland de diskarna.


Hon var bara sexton år när hon fick sitt första diskbråck och sitt andra när hon var nitton år...... efter sju operationer på samma nivå i ryggen skall de steloperera dessa kotor och denna gång åker hon ner till Uppsala, känns tryggt och bra. Jag har suttit i så många sjukhuskyrkor de senaste elva åren för hon är opererad på fyra olika sjukhus och Uppsala blir det femte sjukhus och sjukhuskyrka jag kommer att besöka.


Den svåraste stunden för mig var för drygt ett år sedan då hon blev väldigt sjuk av en infektion efter en operation, den så kallade mördarbakterien höll på att ta min dotter. Jag satt i sjukhusets kyrka och bad om råd, hjälp och styrka, till mig men framför allt till min dotter, styrka att besegra den elaka bakterien som ville ont.


Hon fick komma hem i tron att det var över men fick ett ytterligare diskbråck i det nyligt opererade diskbråcket och hon var fortfarande dålig i hög feber. De tog ner henne till Sunderbyn igen och i samband med denna operation såg de att varbölden hade växt till sig igen och börjat läcka, den elaka bakterien hade börjat läcka ut i ryggmärgskanalen och om hon inte hade fått detta ytterligare diskbråcket så hade det kunnat sluta i katastrof..... då kanske de inte hunnit rädda hennes liv.


Jag älskar dig

Jag vill dig allt väl som finns i livet

Jag finns här om du behöver mig

Jag kommer aldrig att släppa dig ur sikte.

 
 
Inger

Inger

13 mars 2017 20:04

Men fy så otäckt! Jag hoppas verkligen din dotter får hälsan tillbaka och att operationen lyckas den här gången!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

13 mars 2017 20:21

Tack så mycket ❤ känslan inför denna operation är att det är nu det vänder till det bättre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards