Alla inlägg den 24 januari 2017

Av carina - 24 januari 2017 22:02

Veckans tema !

Titta in hos Sanna och ta del av fler trevliga inlägg om veckans tema.

 


Denna vecka skall vi fritt tolka 

Stå 

 


Jag står och låter mig fotograferas av min sambo, det är kallt ute och luften står stilla

 



Skogens konung 

 


Jag kan givetvis inte låta bli att kliva ur bilen när jag ser en stor älg stå stilla och titta på oss. 

Skogens konung står och låter sig fotograferas.



Högt upp i det blå

 

Det ser ut som om molnet står rakt upp från fjällkullen. Ett ögonblicksfoto som jag tog under en av våra skoter turer vi gör ut i vår fjällvärld. En förmån att ha allt detta vackra endast någon mil bort.



En blomma blir som vackrast 

om hon får stå där hon har sin rot !

Av carina - 24 januari 2017 08:28

Tråkiga januari och februari !


Vi har en ganska tråkig tid just nu i Kiruna, visst finns det vackra dagar då himlen är klar blå och den vita snön gnistrar mot solljuset, men ack så trist. Jag väntar på dagar då solen är framme längre och då temperaturen stiger en aning. Dagar då jag kan ta mig ut på en kort skidtur efter älven vid stugan, det ser jag fram emot. Dagar då vi åker ut med skotern och jag får sätta mig med en pimpel i handen och vända näsan mot himlen och känna solens stålars värme mot min kind.



Men.....

  

Det är nu jag tar mig tid att virka, jag håller på med min fjärde filt av mormorsrutor. jag har virkat två små, babyfiltar och en stor till mig själv. (de finns någonstans längre bak i min blogg). Den här filten har ingen ägare ännu men jag tänker som så, bäst att börja virka en nu, vem vet hur länge tummarna håller.




Semla tider

  

Jag är ingen stor fan av semlor egentligen men en brukar jag äta när de börja säljas i handeln. En semla, en kaffe och NSD är en bra start på dagen. Tyst och behagligt. bara jag hemma.




Min Casper

Casper är nu fyllda tre år och det kanske syns att han är uppfostrad av en katt. Väldigt lätt hoppar han upp på soffkanten och lägger sig på pläden, det finns som synes ingen vägg bakom och han sover gott där uppe utan att trilla ner.


Kanske januari och februari inte är så tokiga månader ändå ! 

Kan hända att det är nödvändigt, då vi stannar till och bara är, rensar i lådor och skåp, gör oss av med fjolårets gamla skit.


Vi tar hand om oss, just för att vi har tid.

Det är ju så kallt ute och så blir det mörkt redan vid 14:00-15:00 tiden.


Tystnaden är själens plåster.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards