Alla inlägg den 15 januari 2017

Av carina - 15 januari 2017 13:04

Söndagspromenad.

 

En klar, vacker och småkall promenad med Casper, jag väljer att promenera mot stan.

Fönstershoppar, så mycket vackert i Järnias skyltföster.



Går hemåt genom kyrkoparken.

  

Casper springer och skuttar fritt, han klagar inte på att det biter i kinderna.

men å andra sidan så är det inte särskilt kallt heller -13 grader på ett ungefär.


Församlingshemmet.

 

Jag bor där jag växte upp och trivs bra med det.

Församlingshemmet, där tillbringade vi många eftermiddagar när vi var tonåringar.

Där fanns det en dryckesmaskin med citronte, vill jag komma ihåg och en godis/kondisbit maskin.

Det fanns spel och särskilt labyrintspelet roade oss.

Det fanns ingen som helst tanke på religion eller kyrkligt i oss utan vi var där det fanns plats och där vi fick vara.


Men någon form av tro har jag, jag tror på karma,

jag tror att vi har någon som leder oss i livet,

visar vägen 

och hjälper oss när vi ber om det.



Klaga ej över små krämpor,

yttra dig ej i alla sammanhang

missunna ej andra

och 

dra ej på för många "måsten"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards