Alla inlägg den 3 januari 2017

Av carina - 3 januari 2017 19:02

Nytt år och nya möjligheter !

 

Jag fick en tanke när jag sist var på gymmet, det var så att jag började småprata med en herre vid 60-70 års åldern och det är alltid trevligt att utbyta några ord med en främmande människa, till och med intressant. Inte helt osökt pratade han om krämpor och sjukdomar eftersom vi var på sjukhusets gym. Han började berätta om sin brorson som fick sin diagnos i tidiga barnår, ha berättade om olika tillfällen när pojken helt uppenbart kämpade på olika sätt med sin barnreumatism men alltid tapper och stark med ett leende som den äldremannen sa. Jag lyssnade och nickade medhållande under samtalet, trevlig och intresserad av andra människor som man ska vara.

 

När jag sedan satt i omklädningsrummet så kände jag mig sorgsen och samtidigt lite förargad, varför ska vi med olika obotliga kroniska sjukdomar alltid vara så tålmodiga, le och säga: Ja det är bra, det måste fungera, kunna konsten att bita ihop. Är det vi själva som ger den bilden av oss eller är det för att omgivningen förväntar sig att vi alltid ska visa en stark och glad sida, trots att vi och nu vågar jag säga dagligen kämpar med smärta och ohälsa.

 

Jag har reumatism vilket innebär att jag med störta sannolikhet inte kommer att åldras naturligt,bli lite glömsk och småvirrig utan jag kommer mest troligt att bli mer stel och få allt svårare att röra mig fritt. Eller så kommer stroken/hjärtinfarkten, som vi löper större risk att utveckla och avslutar mitt liv för tidigt. Vet inte vad som är bäst och det är tur.

 

Detta är inte ett av mina ljusaste inlägg men just idag är en sämre dag och jag tänker tillåta mig till att vara ledsen, trots att det är ett nytt år med nya möjligheter som jag verkligen vill tror på. 

 

kramar till er alla som kämpar med något !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards