Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Casper och jag.

Av carina - 18 november 2016 11:32

Casper snart tre år !

 

Casper är en liten Cavalier King Charles spaniel kille på snart tre år som har trasslig hälsa. Vårt första veterinärbesök var redan efter en månad från det han flyttade in till oss, han är allergisk och innan vi hittade rätt kost så mådde han illa med kräkningar och diarréer vilket resulterade i skonkost, canicur och en cortisonbehandling. Idag har han ett fullt utvecklat sår i gommen ett sk. cavalier ulcus, (kroniska sår i slemhinnorna /munhåla - svalg/) uppstår av allergiska reaktioner, som skall cortisonbehandlas livet ut.


Jag har pratat med ägaren till en kullsyster och hon berättar att deras tik har typ samma problem som Casper med magen, kräkningar och diarréer (allergier). Vilket även hon lyfte med uppfödaren direkt.


Förutom allt detta så hörde veterinären ett blåsljud på hjärtat, vid denna kontroll, och nu på måndag åker vi ner till Öjebyns veterinärklinik för att få ett hjärtultraljud gjort på honom. Jag håller nu mina tummar på ett positivt resultat.


Det som gör mig ledsen är att jag har lyft Caspers dåliga hälsa med uppfödaren men hon vill inte ta till det utan sa bara "konstigt att Casper har fått allt, ingen annan har ringt om något på de andra valparna" Vilket inte alls stämde.


Casper är sedan dag ett liten kille som har haft svårt att vara ensam, han fick en stark panikångest över att vara själv. Vi har hjälps åt här hemma och jobbat hårt med honom och nu går den biten mycket bättre i varje fall.


Om jag inte hade haft en Cavalier tidigare så hade jag nog varit oroad över just denna ras men jag vet att det finns friska och sunda Cavalierer ute bland våra uppfödare. Jag har själv fött upp fyra fina tikar som idag är lite över tio år.


 



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 november 2016 09:30

Så tråkigt med hunden och alla hans krämpor. Det är jobbigt när hundar blir sjuka och man får åka till djurdoktorn hela tiden. Hoppas att det rättar till sig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

carina

23 november 2016 15:40

Tack så mycket 💙

 
Karin

Karin

22 december 2016 19:59

Önskar dig en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Julkram från Karin

http://pixelmojan.se

carina

22 december 2016 20:36

Tack detsamma 😊

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 20:57

Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.

Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!

Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!

Vem är med mig på detta???

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards