Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av carina - 11 oktober 2016 10:26

Insiktskort nr 89

 

Rättvisa skipas inte genom straff

ttvisetänkande etableras inte i människors sinnen

genom att straffa dem som "gör fel" utan genom goda

exempel, kravlös kärlek, ödmjuka avsikter och goda

förebilder.

 

 

Insiktskort nr 71

 

Mina föräldrar är mina viktiga lärare

Vad mina föräldrar än har gjort eller inte gjort så var

det sådant som jag behövde för att lära. På det viset

har mina föräldrar varit viktiga lärare för mig - detta

oavsett om min barndom och uppväxt varit lycklig eller

olycklig. Jag väljer nu att leva i frid och fred med 

mina föräldrar och allt som de var och inte var, gjorde

och inte gjorde, gav och inte gav, klarade och inte 

klarade.

 

 


Det är länge sedan som jag har tagit ett insiktskort, någon gång i våras måste det ha varit men idag föll den lilla guldfärgade lådan ut  framför mina fötter när jag skulle ta en annan sak. Jag brukar lägga ut mina kort i en cirkel och låta mitt omedvetna styra min hand över korten och bara följa med och ta det kortet som kommer till mig. Idag satt två kort hårt fast i varandra så jag förstod att det var menat så.

 

Jag förstår till fulla vad jag har fått till mig idag och hoppas att någon annan kan få hjälp av dessa två, kraftiga insiktskort. 

 

 

Men kravlös kärlek och ödmjuka avsikter gör du världen lite bättre för någon !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards