Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Rosa Oktober !

Av carina - 5 oktober 2016 08:51

Oktober den rosa månaden !


 


Finns det någon som är skonad från att förlora en älskad vän eller familjemedlem i cancer ? Denna gräsliga sjukdom som skoningslöst slår till och skonar ingen, inte ens barn. Varje oktober ger jag en slant till stöd för forskningen och i år var det detta snygga armband som jag köpte på Lindex.


För fyra år sedan förlorade jag min älskade svärmor i just cancer, jag satt vid hennes sida när hon var som svagast och gjorde  mitt bästa för att hon skulle ha det så bra som möjligt. Tidigt på morgonen somnade hennes kropp in och jag och min ex man gjorde henne i ordning och tände ett ljus vid hennes sida, ett vackert farväl av en fin människa.


Bland det sista hon sa till mig var att hon hade haft ett bra liv och det kändes skönt att höra att hon hade förlika sig med hur hennes liv skulle avslutas.


I skrivande stund ringer telefonen och det är min syster som berättar om en dödsannons i dagens tidning som har direkt familjekoppling till min svärmor.... så ung bara 22 år. Nu är de alla samlade där på andra sidan.


Jag fortsätter nu min dag och är glad över att allt jag fått uppleva, både glädje och sorg för det har format mig till den jag just nu är, en nöjd och privilegierad kvinna mitt i livet. Jag väljer bort mycket som jag tycker känns onödigt även tråkiga/bråkiga människor och situationer, försöker se möjligheterna istället för omöjligheterna.


jag vill nu återgå till min rosa dag som jag hade igår 

 


köpte mig en bukett med rosa tulpaner, min favorit bland snittblommor.



 

sonen kom hem igår och påminde mig om att det var kanelbullens dag... vi åker och handlar sa jag !

han valde kanelbullar i rosa formar och med rosa socker.


Kunde inte gjort ett bättre val.


Vad nöjd med vad dig livet ger och allting som du kring dig ser ~ för en björntjänst gör ju ingen glad !


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 oktober 2016 21:32

En så förfärlig sjukdom. Min mamma fullkomligt tynade bort och jag har fler runt mig som försvunnit i denna hemska sjukdom. Nog behövs det pengar för forskning runt omkring så det blir fler och fler som blir botade.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

carina

9 oktober 2016 22:11

Ja vi måste alla hjälpa till stöd för forskning mot sjukdomar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards