Alla inlägg den 21 april 2016

Av carina - 21 april 2016 16:13

Tid !

Det har nu gått en vecka sedan jag opererade foten och sakta men säkert har jag börjat må allt bättre, yrseln och illamåendet efter all narkos och morfin har börjat släppa greppet om min kropp och jag har tid, tid till eftertanke. Jag börjar med att läsa den lilla boken som jag köpte i en butik på Umeå sjukhus 2010 när min dotter skulle opereras. Det är sex år sedan men nu när jag är hindrad att göra mycket mer än att sitta ner så kom boken i min hand.

 "påbörjade då en lång process där hon vände upp och ner på hela sitt liv för att anpassa livet efter själen istället för tvärtom". Carolina Gårdheim.

 

Jag reflekterar och inser att min kropp massivt har byggt upp ett motstånd mot mig och mitt sätt att leva, den vill helt enkelt inte vara med längre och efter några år av högtblodtryck, reumatism, bortopererad galla, spinal stenos ryggopererad för sju månader sedan och nu en totalt kolappsad fot så förstår jag efter att ha läst denna lilla bok vad detta handlar om. STOPP ! 



Jag kommer nu att bjuda på foton från tiden innan jag opererade min fot. 


Varsågod !



Stor vårsol på klarblå himmel, bara mys i gott sällskap.


    

Isblankt på sjön


 

För 20 år sedan hade jag en stor hund som drog min pulka, nu har jag en liten en som gärna solar sig i pulkan.


 

Det är få förunnat att få vistas i denna miljö, sa min sambo.


 

Casper springer lätt fram på skaren.


 

Bakom stugknuten.



 

Jag och dottern tar det väldigt lungt.



Mot natten har vi fantastiskt vackert norrsken.


 




 





Påsken och hembygdsgården i Kurravaara

   

Jag gjorde en glad tårta till kaffet efter påskmiddagen.


 

Kurravaaras Hembygdsgård.




Vi besöker Ishotellet i Jukkasjärvi på långfredagen

 










 



       Fantastiskt vackert snidat ur isblock !



Du är all kärlek värd - ta emot.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards