Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

En bra start på 2016

Av carina - 15 januari 2016 17:18

En bra start på 2016 !


 

Januari kunde inte börja bättre än så här, mitt andra barnbarn Isak är född och ett nytt barn betyder liv och framtid.




Och att min yngsta dotter blir frisk och åker ner till sin student lägenhet och plugga in den kursen som startade i november. Hon bestämmer sig för att på en vecka försöka läsa  in allt hon missat för att tenta av den idag. Jag är imponerad av hennes vilja och styrka.




Tulpanens dag !

 

Det är väl ingen som har missat att det är tulpanens dag idag, min absoluta favorit bland snittblommor. Vacker och stilren står den i flera dagar om den får rätt skötsel. Nu kommer jag inpå rätt skötsel och det gäller allt, saker, ting och människor för om vi vårdar det vi äger och alla relationer vi vill behålla då förlorar vi inte dem. Tänk vad ett förlåt kan förändra och att ett vänligt ord kan göra någons dag. 


Nu snubblar jag in på karma och Karma är lagen om orsak och verkan.

Att det vi gör mot andra slår tillbaka mot oss själva på både gott och ont, vilken form det tar är upp till oss själva. Vi kan självklart även påverkas av andra människors karma i stort eller smått. Vår karma är sammankopplad med andras karma, tillsammans så skapar vi kedjereaktioner och händelse mönster. Hur vi personligen hanterar situationen är dock vår karma. Det är viktigt att vi därför tänker på vilka vi släpper in i våra liv och hur vi låter dem påverka oss. I slutändan får var och en ta ansvar för sin egen karma. Ta eget ansvar, låt dig inte dras med i något som du inte vill ta konsekvenserna av efteråt. Det är lätt att man inte ser vad som pågår förrän efteråt. 

 

Jag har även en tro, inte på en gud enligt kristendomen men en tro på livet och dess mening, jag tror fullt och fast på att vi har levt tidigare liv och med meditation kan vi komma i kontakt med det. Jag brukar meditera och det gör gott för tankarna, själen och kroppen. En själslig resa som jag brukar säga även ett bra redskap för att bygga upp sig efter motgångar och svårigheter som livet ibland utsätter oss för.

 

Jag tycker om att fota träd av den enkla anledningen att träd är liv.

 

 

 

"genom Tarto guiderna har jag hämtat tankar kring Karma"

 

 

Du växer genom att ge dig rättigheter och inte skyldigheter !

 

 

 
 
Inger

Inger

15 januari 2016 19:25

Grattis till den lilla babyn ... vilken lycka!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

16 januari 2016 08:58

Tackar :)

 
Inger

Inger

15 januari 2016 19:27

Grattis till den lilla babyn ... vilken lycka!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

16 januari 2016 08:57

Tack

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

15 januari 2016 19:33

Ooooo vad jag blev lycklig av ditt inlägg.
Först Grattis till dig till lille Isak. Sen känner jag din stolthet och glädje för att dottern är frisk och nu strongt tar tag i framtiden. Och till sist, vi är på samma spår i vår tro.
Kram och ha nu en härlig helg.

http://www.steeperz.com

carina

16 januari 2016 08:57

Vad glad jag är över att du kände glädje över att läsa mitt inlägg. Det gjorde min morgon gladare. Ha en fin helg Kram

 
TantGlad

TantGlad

17 januari 2016 09:03

Oj så lik du är mig med ditt livstänk. Håller med dig där.

Grattis åxo. Vilket sött barn. Jättefina barn .

Ha en jättefin dag nu på det nya året.

En varm kram till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

carina

17 januari 2016 18:06

Tack så mycket och önskar dig detsamma.

 
Mias Mix

Mias Mix

25 januari 2016 17:11

Grattis till barnbarnet!! Så söt! Jag får mitt första barnbarn om en månad, ska bli så roligt :)
Ha det fint!!

http://miasmix.blogg.se

carina

26 januari 2016 10:59

Tack och stort grattis till ditt kommande barnbarn, känslan är stor större än vad man någonsin kan förstå. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards