Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

1 januari 2016

Av carina - 1 januari 2016 14:48

Välkommen 2016 !


Ett nytt år ligger framför oss och med tillit och med tillförsikt kliver jag in i det. 


 


Vi avslutade 2015 ute i stugan på tu man hand och till middagen kom min yngsta son och han vän ut, vilken vi uppskattade. Jättetrevligt tillsammans med två mysiga ungdomar.

    Vi åt rostbiff, potatissallad, västenbottenostpaj och grönsallad. Till det drack vi pommac och julmust. Till efterrätt en god schwartswalds tårta, godis och fikabröd. Gott och enkelt att tillaga..... det var ju bara att duka och lägga upp maten i serveringsskålar. Kallskuret är toppen när man är i en stuga. det enda jag värmde var pajen och det i micron.


När ungdomarna for in till stan för fortsatt firande av det nya året då hällde vi upp ett varsin glas vin och avrundade det med en go likör framför tv:n.



Årets första dag gick i mild grader men ack så blåsigt. 

 

Casper spejar och tycker säkert att det ska bli skönt att komma hem igen till sitt trygga bo.



Ett nytt år har just börjat ! 








 
 
kolonilotta

kolonilotta

1 januari 2016 19:28

God fortsättning! :)
Tycker det låter helt underbart att fira nyårsafton i stugan. Och så roligt att ungdomarna ville komma dit och äta med er. Toppen fina "barn" låter det som.
Här har er också blåst ganska kraftigt idag. Men solen sken hela dagen till skillnad från nyårsafton.
Kram och ha en fin helg!

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

carina

1 januari 2016 21:19

Ja det var en lugn och fin nyårsklänning och önskar jag att resten av året blir det. Kram och trevlig helg.

 
Inger

Inger

1 januari 2016 23:15

God fortsättning på nya året ... här kom snön när året började ... ca 1 dm börjar det bli efter en hel dags singlande av snöflingor och två minusgrader.

Min nyårsafton såg ut ungefär som din, bara att vi var hemma ...

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

2 januari 2016 09:28

Tack det samma och jag har fått för mig att om jag möter det nya året på ett lugnt men trevligt sätt så präglar det hela kommande år. Lite små skrockig som jag är. Kram och trevlig helg !

 
Znogge

Znogge

2 januari 2016 10:48

Vilket lugnt och bra avslut på alla vis. Vi valde att bo på raketfritt hotell med våra två fyrbenta.

God fortsättning!

http://znogge.wordpress.com

carina

2 januari 2016 14:08

Tack och det är skönt med egen stuga i lugnare miljö, fast vår lille Casper lider då istället av alla skällande och ylande slädhundar som finns tätt intill.... hua !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards