Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Det börjar bli sen kväll.

Av carina - 15 december 2015 22:45

Klockan är nu 22:46 och det är helt omöjligt att sova, mina tankar är med min dotter, oroliga och ledsna. Jag har plockat fram lite julgodis från frysen som jag har gjort tidigare och sitter nu här vid datorn, skriver och äter julgodis i min ensamhet. Det känns alltid lite lättare när jag får lägga ord på alla känslor och tankar. Tänk vad lite vi vet om varandra ! Jag jobbar, småpratar och skrattar, till nära kollegor berättar jag min verklighet åt men absolut inte åt alla. Hemma ler jag och hälsar på grannar och det händer att vi byter några ord och hela tiden har jag min dotter i mina tankar. Jag handlar julklappar och gör julgodis, bakar bröd och lussekatter, klär den lilla granen och hela tiden har jag min dotter i mina tankar.


    Jag hittar inte den riktiga julkänslan.


Guldkant på tillvaron var när jag köpte en julapp till mitt lilla barnbarn och fick iväg paketet med bussgods. Tårarna stiger i mina ögon bara av att jag tänker på henne. Så mycket kärlek den lilla fickan fyller mitt hjärta med.


Samtidig så har jag min dotter hela tiden i mina tankar, det är svårt till och med omöjligt att vara riktigt glad.


Jag går till gymmet regelbundet och tränar, en nödvändighet för att jag ska må bra i min kropp. Jag värmer upp med Ergofit, en maskin som passar mig bra. Jag får utlopp för en massa negativa energier och samtidigt så har jag min dotter hela tiden i mina tankar.


Jag tänker nu på henne när hon var en liten flicka, lik Lotta på Bråkmakaregatan både till utseendet och sättet. Hon kunde stanna och prata med vem som helst, pratade mycket, pigg och glad. Idag är hon en vuxen kvinna som har lika lätt till prat och skratt. Omtänksam som få och ett tålamod som många inte kommer i närheten av.


Just i skrivande stund är hon åter igen inlagd på grund av komplikationer efter den fjärde diskbråck operationen. Tänk vad vi människor måste gå igenom en del mer än andra och jag kan inte låta bli att fundera på hur allting runt omkring trots allt fungera . Tänk om jag hade kunnat bära din börda, tänker jag och har hela tiden dig i mina tankar. 


Nu vet jag att hon är i bästa händer och vi får helt enkelt samla ihop all vår kraft för om några veckor kommer vi att se tillbaka på detta med en rysning och blicka framåt.    

 




Och hela tiden har jag min dotter i mina tankar !





 
 
Inger

Inger

16 december 2015 21:05

Men kramar till dig ... det enda man önskar sig är att barn och barnbarn är friska ... då behöver man inget mera!

Hoppas du får en fin jul trots allt/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

17 december 2015 06:42

Ja så är verkligen. Tack och så passar jag på att önska dig en fin jul. Kram

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

23 december 2015 12:00

Tittar in och önskar dig en riktig God Jul

http://www.steeperz.com

carina

23 december 2015 17:56

Önskar dig detsamma 🎅

 
Ingen bild

Catrin

28 december 2015 21:31

Du är en underbar mamma ❤

carina

28 december 2015 21:56

och du är en underbar dotter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards