Alla inlägg den 23 november 2015

Av carina - 23 november 2015 11:17

Grunnar över allt viktigt !


Det är stor skillnad på att grunna och på att grubbla och jag kan ge mig tid till att grunna över saker och ting, händelser och relationer, vänner eller inte vänner.....

 

När klockan visar på 01:00 i natt då väljer jag att kliva upp det är som ingen ide att ligga kvar för i det läget så är sängen den mest osköna plats att vara på. Jag kokar en kopp blåbärste som jag läppjar i mig i skenet av de gröna ljuskopparna som jag en gång fått av min yngste son, bra smak där Anton.



För drygt en vecka sedan blir min dotter sjuk, väldigt sjuk, då och där känner jag en kall kår efter ryggraden och får en förnimmelse av det värsta tänkbara förloppet, jag får plats i ambulansflyget och sent på måndag kväll flyger vi ner till Sunderbyns sjukhus. Jag lämnar över ordet till henne själv, ni som vill kan ta del av det i hennes blogg http://cfjellborg.blogg.se/ .


Jag dricker upp mitt te, smörjer in mina fötter med Aloe Heat Lotion, det bästa jag kan ge dem.



Längtan efter vanliga saker !

  

Jag längtar efter vanliga saker så som att baka pepparkakor och speciellt lussebullar nu till advent,det här året har inte varit det bästa och för varje bakslag i livet så ökar mina skov. Jag unnar verkligen alla sina små fatala bekymmer och nu menar jag det, det finns ingen sarkasm i det.


Samtidigt är jag verkligen så lycklig över att det vände och att denna kris är över. Den 20 november när allt går tillbaka till rätt läge så sken solen stort här i Kiruna, himlen var blå och luften klar. Jag var hemma igen och tog mig en promenad med hunden i fin vädret.


Hjalmarlundbohmsvägen.

   Det gula huset på höger sida kallas för Ostkanten i folkmun, just bara för att den ser ut som en ostkant.



Vi går in i parken.

 

Vi har fått  mycket tung snö och en del träd klarar inte av bördan utan går av.



 

Lekplatsen ligger under sitt snötäcke i väntan på våren eller barn som vågar trotsa vintern för en lekstund.



 

Senare på eftermiddagen vid 17:00, Jag tänker mörkt och skönt !


Jag vet att Gud inte ger mig er än vad jag klarar av men han ska nog inte lita så mycket på mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards