Direktlänk till inlägg 4 november 2015

4 november

Av carina - 4 november 2015 14:32

Insiktskort

  

Igår var jag på massage hos en kvinna som även bär förmågan av healande händer. Den känslan av harmoni som strålar i hela kroppen när jag går därifrån går inte att beskriva. Hon ger mig vägledning och ber mig akta mig för folk som talar bakom ryggen, som inte vill gott och mår illa av andras kärlek och glädje. Hon känner att jag är i sorg, sorg som jag trodde hade lagt sig men som blev uppriven efter tio år.


Jag köper med mig en låda med insiktskort, 99 stycken. Tanken är att jag ska dra ett kort varje dag som min vägledning under dagen eller något som jag ska fundera på.


De svar du får handlar inte om att du ska ta ondskefulla genvägar, manipulera någon eller vara en dålig människa, svaren ska tolkas som en kosmisk vägledning, visa vägen till mer kärleksfulla val och ökad ödmjukhet och ingår i ett harmoniskt helhetstänkande. Insiktskorten bygger på principen att det inte finns någon slump, att du drar exakt det kort du behöver just där och då.


Jag drar mitt kort efter ett besök på sjukgymnastik gymmet, nyduschad och redo med nybryggt kaffe i muggen sätter jag mig ner och får kort nr 7. 


Allting i universum längtar efter harmoni

 ´´Expolosioner skapas naturligt ur alla spänningar och allt kaos därför att allting längtar efter harmoni. Efter kaos kommer harmoni. Jag är nu villig att lära mig hur jag kan skapa harmoni, kvarhålla harmoni och växa vidare utan omvägar via kaos och alla de smärtor som tidigare uppstod i samband med mina omedvetet självvalda kriser och konflikter.´´


Jag vet vad detta kort vill visa mig och känslan av harmoni känns som bomull kring hjärtat. Min första tanke när jag läste det var: -Ja självklart att jag tar upp detta kort, ler och mår gott.


Advent

Vi går även mot advent och jag tog ett foto på granen som står på torget, jättefin och med naturligt vackra klasar med kottar i grenarna. Nu saknas bara ljusen i granen och snön på backen.

   



Natulig utsmyckning

 


De som känner mig vet att jag uppskattar julen och tiden före, mysigt med juleljus och roligt med det gemensamma pepparkaksbaket som ibland kan bli två gånger innan jul.  Men i år hoppar jag över pepparkakshuset, vilket jag har sagt de senaste 5 åren.... men nu får det nog bli så.


Allting i universum längtar efter harmoni.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards