Direktlänk till inlägg 2 november 2015

Foton i november !

Av carina - 2 november 2015 07:57

Foton i november.


Vi for ut på en söndagstur och jag tog med kameran för att fånga in lite novemberbilder.

    

Här har vi stannat till först, vid kanten av den stora Vuolossjön som inte fryser i första taget just för att den är stor och djup.  



Det vill inte riktigt bli vinter här uppe men jag känner ingen större oro, det kommer mer än nog. Tro mig.

 

Det ligger endast lite is på stenarna vid stranden.



Casper trivs som fisken i vattnet när han får följa oss dit vi går.

 

Cavalier King Charles Spaniel.



Vi fortsätter lite högre upp efter vägen.

 

Det ligger lite snö kring bäcken som är frusen men jag hör tydligt hur vattnet rinner där under istäcket.



Vi fortsätter vår tur, jag sitter och tittar ut genom bilrutan och ber min sambo stanna.

   

Jag ser och får en känsla av trollskt, magiskt på något sätt. Ser ni vad jag ser ? Om det är kamerans blixt som lurar oss eller om jag fångade in något mer än naturen på fotot det får vad och en avgöra.


 

Jag inventerar färgerna på fotot och då ser det ut på detta sätt. Vad tror ni ?  



Solen ligger lågt här uppe i november vid 14:00 tiden.

 

Ett foto från samma plats där jag ville fånga in den magiskt trollska naturen.



Turen går högre upp efter den dåliga, slingriga grusvägen som är hal som en skridskobana.

 

Vi stannar till vid en bottenfrusen liten sjö, kan vara ett tjärr. När jag står där och fotar så kommer det skridskoåkare in i mitt foto. Förvånad ? Ja vi är ju ute i obyggden ute i ingenstans.



Men samtidigt så är vi många som förstår att söka oss ut i naturen för att samla energi och roa oss.

    

Sista fotot från denna söndag !



Löven faller ner mot marken och det som tidigare varit gömt, kan vi nu se !

 
 
Mias Mix

Mias Mix

2 november 2015 16:31

Vilka vackra bilder. och vilka kontraster, ni har is och nästan vinter, vi har 13 grader och sol. Verkligen förvånande att möta en skridskoåkare mitt i skogen :) Hoppas det går bra för din dotter!

http://www.miamix.blogg.se

carina

2 november 2015 17:46

Tack så mycket och hjärtligt Tack för omtanken till min dotter 💚

 
Inger

Inger

3 november 2015 20:05

Fina bilder ... det lär dröja innan vi kan åka skridskor på nån sjö här ... men det kommer väl så småningom ...

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

3 november 2015 20:43

Tack så mycket och vi har fortfarande isigt på gatorna men det känns som om det töar nu. Märkligt oroligt klimat nu....

 
susanne

susanne

4 november 2015 07:04

Otroligt vacker natur och fantastiskt vackra bilder du tar! :)
November är inte alls så tokigt när man ser det där!
Kram

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

carina

4 november 2015 07:19

Tack så mycket och det är nog så att alla månader har något vackert, det gäller bara att se det. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards