Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Söndagmorgon och blå himmel !

Av carina - 11 oktober 2015 10:11

En klar och fin söndag !


Den första snön dalade ner i början av oktober och jag tänkte att det är som det ska denna årstid i Kiruna och att de töar bort, men det ligger fortfarande kvar lite här och där. Klart, kallt och inte gå vi på plusgrader utan termometern verkar ha stannat på minusgrader och lite över noll.


 

Men otroligt vackert är det med det klara och kalla, detta foto tog jag igår, lördag i Kurravaara som ligger i en älvdalgång utanför Kiruna och där har det inte kommit snö ännu. Men när det väl är vinter så kan termometern krypa ner till -35 -40 grader om det vill sig.


Men än så länge har vi vackra höstdagar


 

Småfåglaran som ska flytta till varmare trakter har börjat samla ihop sig.



Att våga vara sårbar är att vara stark

 
 
Inger

Inger

11 oktober 2015 21:02

Ja vintern får gärna dröja ett tag till ... plockat undan allt från trädgården och låst in i förråden, känns skönt på nåt vis.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

carina

11 oktober 2015 22:48

Det är med blandade känslor som man plockar ihop sommaren för att möta vintern. Kram

 

carina

13 oktober 2015 07:57

Tackar :)

 
Ingen bild

Dubbelfarmor

13 oktober 2015 09:38

Naturen är vacker i sina skiftande skrudar. Men snön ... den vill jag helst se på bild eller i cm-lager bara. Därför tror jag att jag bor på rätt plats numera.

Önskar dig fina dagar och du vet ju att uppskatta vintern och vad den erbjuder. Kanske är det en livsstil som så mycket annat. Kram

carina

13 oktober 2015 12:33

Hej Dubbelfarmor ! Ja det är en livsstil och att byta ställe det gör jag endast vid resor. Trevligt att du kikar in till min blogg men ingen närmare presentation?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carina - Söndag 10 mars 11:49


Övre Vuolosjärvi   Det är ett tag sedan senaste inlägget och jag börjar detta med ett foto som jag tog för en vecka sedan när jag och min son åkte upp för att se till den lilla stugan med det stora hjärtat som jag kallar den. En liten stuga i...

Av carina - 17 december 2023 13:15

Tredje advent, en vecka till julafton och två veckor kvar av året 2023.  Det har varit ett år som präglats av sorg efter min älskade livskamrat och själsvän. Jag vet att han bara vill mitt bästa och går vid min sida som stöd men det kan göra riktig...

Av carina - 3 november 2023 18:10


Allahelgona helg. Jag har som många andra besökt kyrkogården idag för att tända ljus och mina tankar vandrade bakåt till minnet av mina kära som fick lämna oss alldeles för tidigt.   Jag undrar hur många steg jag har vandrat på kyrkogården denn...

Av carina - 17 augusti 2023 06:50


Att lyssna till sin egen viskande vilja är inte alltid så lätt att möta även om den skriker högt. Du hör och du vet men kan inte komma den till mötes av olika anledningar. Det kan handla om ekonomiska förutsättningar, hälsa, att du är fast i ett nega...

Av carina - 6 augusti 2023 07:28


Sommaren börjar gå mot höst men ännu har vi fina varma sommardagar och då är det skönt att bara sitta ner med en kopp kaffe på uteplatsen här hemma och lyssna till sommarpratarna, det ger mig avkoppling och får mina tankar och känslor att stilla sig....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards