Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av carina - 2 oktober 2015 14:07

Vintersolståndet 2014


    

En tidig förmiddag på isen på Torneälv i Kurravaara, december 2014, vintersolståndet, årets kortaste dag i soltimmar räknat. Vi är på väg upp till den lilla stugan i övre Vuolosjärvi med en liten båt, min son står bakom kameran och min yngre son sitter bredvid på sin skoter. På bild är jag och sambon och det är en magiskt vacker förmiddag som jag begär ett stopp för, måste bara ta några bilder.



2015 den 2:a oktober

Jag vaknar upp och det är vitt på backen, det släger snö hela förmiddagen, det verkar hålla i sig idag och de har även lovat snö imorgon. Men på måndag - tisdag verkar det bli plus igen och då töar allt bort igen, så som det brukar innan vi får riktig vinter.


Meditation.

Jag slår på kaffebryggaren och gör tre hårdmackor med ost och kokt skinka som pålägg, bläddrar i NSD samtidigt som jag äter min frukost. Känslan av att inte ha bråttomt infinner sig och jag stänger min mobil, drar ur jacket på hemtelefonen. Lägger på CD skivan och sätter mig i bekväm lotusställning och låter Benny Rosenqvist leda in mig i mitt inre och som alltid är det en fantastisk resa jag får uppleva.

     En skön start på en småsnöig dag.


Du måste leta inåt för att hitta din väg  !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards